bortskänkes.se nya regler
Var precis inne och såg att de infört regler för djurannonser. Säkert efter våra påtryckningar! Nu står det "bortskänkes mot symbolisk summa" i djurannonsrubrikerna och längst ner står det:
"Notera följande regler vid hantering av djur:
Kattungar måste vara minst 12 veckor gamla och hundvalpar minst 8 veckor. Ägaren skall också ta ut ett symbolisk summa på minst 100:- kronor per katt och 500:- kronor per hund."
Inte några idealregler förstås, men ett steg på vägen! Känns jättekul att ha kunnat vara med och ta bort de verkliga bortskänkesannonserna.

Skönt : )

Jo fasst så har det stått ganska länge och tyvärr när man läser anonserna verkar det inte följas,,, tror detta var uppe på tapeten i höstas nångång.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

men kan man inte maila dom som är ansvariga då?!
Egentligen borde dom inte ens få ha med djur ´på en sån sida… det är sjukt, tyckte de va skönt för att jag trodde de kommit upp nu, men om de inte stämmer, så verkar dom ju inte ens bry sig..
man kankse ska maila dom som är ansvariga : ) *mohaha*

#3 ja det tycker jag oxå, det är ju just en bortskänkessida, därför SKA ju saker jusst SKÄNKAS, Därför borde det förbjudas att anonsera om djur där, kommer ihåg nu att vi pratade här om det när Livlinan anonserade djur där, men de slutade de med då.

#4 - martdat, ska vi skriva ihop en story ? Så kan jag maila den till dom! fast måste gå in och kolla hur många annonser som inte stämmer !

#4 Jo, det var det jag skrev till dem när det begav sig, att de inte borde ha djurannonser alls. Trist att det inte verkar följas :/ Men förhoppningsvis ger det åtminstone en signal till folk.

inte en enda annons stämte, förutom det under, men inget i det man skrivit själv… :S ..
Men då är det till att anmäla annonsen. Då påverkar man på ett bra sätt, de som har sajten får maSSA extrajobb att arbeta med det som de själva förbjuder.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

okej : ) då har jag något att göra : ) Woohoo . Börjar när jag ätit !

Ja dte har varit ett tag så :) Och det är så himla skönt att djuren inte skänks bort gartis nu utan mot en summa, även om den är liten, det är ju ett litet steg i rätt riktning iaf. Inget kan man tyvärr påverka tillräckligt fort när det gäller djur men ett litet steg i rätt riktning är alltid en framgång. Även om man vill att det ska gå fortare.
Men som ni skriover, tyvärr är det inte så att det följs. Men reglerna finns ju och det är bra att ni anmäler. Själv gjorde jag det jättemycket i höstas, men vad jag blev trött på det efter ett tag. Så jag skicka mejl till dem på bortskankes.se för tredje gången på ungefär en månad och sedan dess har jag inte fått något svar. De tröttna nog på mig.

Ciiviic, att anmäla och anmäla hela tiden fungerar nog bättre än att skriva till dem, jag anmäler anonser då och då men har helt enkelt inte energi och tid att göra det hela tiden så det är jättebra om du orkar.

ja de kan jag göra : ) men dom ska få sig ett mail också, jag kommer inte att ge mig…

Det är bra Ciiviic!!