Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 128 ggr
Uppkatten
2025-03-09 18:37
1

Dränkte katterna

"En av de värsta handlingarna man kan utsätta ett djur för", säger länsveterinären, sedan ett par i 70 års åldern dränkt ett antal av sina katter.

Åtalet gäller grovt djurplågeri.

Kvinnan erkänner och säger att det hela skedde i desperation eftersom katterna bara blev fler och fler.

https://www.sverigesradio.se/artikel/atalade-for-grovt-djurplageri-det-varsta-man-kan-utsatta-ett-djur-for

Jag förstår inte hur människor kan göra något sådant här otroligt grymt, när det finns effektiva metoder som kastrering, som ju faktiskt är ett rutiningrepp på katter och ett mycket effektivt sätt att hålla antalet katter nere.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Under onsdagen var det rättegång mot ett par i 70-årsåldern från en ort i Alvesta kommun. Åtalet gäller grovt djurplågeri.De misstänks ha dränkt mellan ...
Magi-cat
2025-03-09 19:08
0

Så hemskt 😭. Tragiskt.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Vixxen
2025-03-09 19:24
0

Fruktansvärt!

Tarotstollan
2025-03-09 21:45
2

Det blir bara värre och värre…😭

När skall vi människor lära oss och respektera djuren.👿

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[GTBLovesAnimals]
2025-03-11 08:37
1

😭😢

Uppkatten
2025-03-21 17:45
1

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

En kvinna i 70-årsåldern från en ort i Alvesta kommun döms för djurplågeri. Enligt domen har kvinnan dränkt fem katter.Även kvinnans man stod åtalad för ...
91Marran
2025-03-29 21:46
2

#5: Den summan är ju ingenting egentligen. Den borde vara högre.

Mvh
Mig