Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 672 ggr
Casper
0

Glad!

Känner mig ganska nöjd nu då jag har lyckats prata för en väninna att kastrera sina hankatter och ge p-piller till sina honkatter! Igår blev hanarna kastrerade så nu ska hon "bara" lyckas bli av med alla kattungar som katterna har fått under de två åren som de bott på landet! Hon har äntligen insett att man inte kan hoppas att "honorna går till grannen och lägger ungarna" eller att "stora vägen är så nära ändå att det blir svinn"! Såna kommentarer är hårresande och jag har inte för mitt liv kunnat förstå hur man kan vara så naiv som vuxen och blunda för att det inte fixar sig av sig självt. De startade med två katter och jag vet ärligt talat inte hur många de har nu. Alla katter som bor där blir väl omhändertagna, vuxna såväl som sparade ungar (resten togs bort som väldigt små), de blir avmaskade och får mat och vatten, men ska ju inte få föröka sig utan kontroll när det inte finns varken plats eller råd till alla. Kände bara för att ge mig själv en liten klapp på axeln idag! Ibland måste man påminna sig själv om att man kan göra skillnad för djuren!

Simson
0

Håller med!! En extra klapp på axeln idag! Där har du gjort en insats för djuren! Uppfostrat en vuxen! Bra jobbat, Casper!!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Highlandertess
0

Bra jobbat! :-)

storAnnette
0

Bra jobbat!

kattlover
0

Här kommer en klapp till.  Oerhört viktigt att kastrera katterna, tänk om alla kunde förstå det.

brutt
0

Sveriges problem är att inte ens myndigheter som ska bavaka att djurskyddslagen följs har förstått det.

Bra att du sa till!

Lena
0

Jättebra att du lyckats omvända en kattägare! Förstår att det varit ett arbete som tagit sin lilla tid. Det gäller att inte ge upp för det går faktiskt med mycket tålamod och envishet att få även riktigt gamla envisa hundar att sitta.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ankah
0

Jättebra!!! Se det inte som att du bara förändrat en person, utn du har faktiskt fått någon att byta sida till "pro-kastratfronten"! Om din granne nu också värvar en så är ju hjulen i rullning, liksom! =)

Snyggt jobbat!

modellflickan
0

Riktigt bra! :)

Sidentass
0

Toppenbra jobbat!! En blomsterbukett till dej från oss;-)

Hawknestgrove
0

Jättetoppen jobbat1 Kan du dessutom få henne att i mån av tid och råd kastrera även honkatterna istället för Ppiller, så är det ännu bättre! Men skynda långsamt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....