Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 49 ggr
Uppkatten
3

God hörsel...?

(När) märker du att din katt har god hörsel…?

Själv är jag alldeles fascinerad över hur bra mina båda katter uppfattar när jag öppnar en liten "dospåse" med Fortiflora.

Hur tyst jag än försöker öppna, och trots att jag knappt hör något själv, så dröjer det bara sekunder innan två ivriga katter står vid mina fötter och ser förväntansfulla ut…. 😊

Då blir jag också lite fundersam kring hur musik, TV:n, dammsugaren m.m. låter i deras öron…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Maria
4

Håller med. Det går aldrig att smyga.

Här hemma fick Lakritz nästan slag när brandvarnaren gick igång flera gånger en dag. Han gömde sig under våra sängar en gång och nästa gång i mörkret på lilla toaletten.
Stackars katt som inte kan hålla för öronen.

Vi har nya brandvarnare nu.

/Maria

Magi-cat
3

Eller när sotaren (värsta som finns enligt katterna) kommer och de springer och gömmer sig under sängen så fort han kör in sin bil på gården … (Fast det var ett år sedan sist kom de ihåg ljudet av just hans bil.)

Eller när de sover i en trött hög på övervåningen och man pratar om "ost" eller "räkor" på nedervåningen och man hör snart hur de rusar nerför trappan …

Det där med oljud måste vara fruktansvärt!

Min senaste katt var nästan döv mot slutet så han gick nog allt mer efter lukter. Det funkade bra det också.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen