Katten Milo återfunnen
Läser på VILSEs facebook att katten Milo är återfunnen efter drygt 6 v. på vift. Han är i dåligt skick men vid liv, och får veterinärvård.
Milo försvann vid Slussen och ner på spåren. Han hittades nu också vid Slussen.
Hoppas verkligen det här slutar bra. ❤❤❤
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
- Redigerat 2024-09-02 22:09 av Uppkatten
💖😻🤗
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Hoppas att han klarar sig!🩷💙
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Men det är ju helt otroligt. Det trodde jag aldrig. Hoppades och höll tummarna för, men trodde det var kört. Hoppas verkligen att han mår bra igen.
Undrar om han legat och tryckt där hela tiden, och om familjen fått chansen/hjälp att leta där…???
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Stackars kissen, vilken skräckupplevelse det måste ha varit! 😿
Såg ett nytt inlägg nu (7/9) där ägarna skriver att tillståndet för Milo som är kvar på djursjukhuset fortfarande är allvarligt. Kostnaderna är nu uppe i 130.000 kronor och fortsätter att ticka på…
Sajtvärd Katter iFokus
- Redigerat 2024-09-07 20:13 av OberonsMatte
Hoppas Milo är ordentligt försäkrad och att hans familj har en rejäl buffert. Förstår att man vill göra allt för honom i det här läget, så länge det är försvarbart att fortsätta försöka.

#7 Står att veterinärräkningen är 130000 (för 3 dagar sen) och gått över max på försäkringen.
Så skönt att han verkar må bättre!

Fortsätter hålla tummarna! 😻
Ägarna skriver idag att allt nu pekar på att Milo kommer återhämta sig bra. Överskottet från insamlingen blev 19.000 kr och den summan har skickats till Stockholms katthem - det katthem Milo adopterades från för 4 år sedan.
Sajtvärd Katter iFokus