Kaffe-sand
Läser att framtidens kattsand ska göras av kaffesump.
Läser också att kaffesump är dåligt för katter och att katter avskyr lukten.
Låter som om det krockar lite…
Men det löser de väl med en rejäl släng av lavendeldoft…
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
- Redigerat 2024-08-09 22:27 av Uppkatten
Jag har haft katter som älskat kaffebönor/pulver, de har legat och rullat sig i det precis som med kattmynta. Har däremot aldrig gett dem använd kaffesump att lukta på.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#1: En av mina tidigare honkatter älskade också kaffesump. Hon gosade dagligen med kaffebryggaren och en gång när hon hittade ett använt kaffefilter utomhus på marken blev hon alldeles till sig. Precis som om det hade varit kattmynta!
Jag har också läst att kaffesump håller katter borta, men på min Doris hade det snarare motsatt effekt.
Sajtvärd Katter iFokus
Det här var nytt för mig hade ingen aning om att en del katter skyr kaffet medan andra till och med gosar med kaffebryggaren den var kul 😂
La upp lite okokt sump i en liten skål jag kokar mitt kaffe och lät katterna lukta på det dom bara gick sin väg med blicken vad är det för tok du försöker bjuda oss på så här gick det inte hem och kaffepannan på spisen den har dom aldrig brytt sig om och den har stått där i alla år så här är kaffet inte välkommet hos katterna istället rynkade dom på nosen och tyckte jag var inte riktigt klok som försökte bjuda på det där 😂
Nu hade dom självklart inte fått äta av det där jag ville enbart se deras reaktion på kaffelukten 😎
Är det så att kattsand ska göras av kaffesump i framtiden får man verkligen hoppas att det finns alternativ för icke kaffeälskande katter men är kaffe inte bra för katt kan jag inte förstå hur man kan komma på den iden att göra sand av kaffe 🤔
- Redigerat 2024-08-10 06:21 av [solljust]
Undrar om det går att få den som caffelatte eller cappuccino också…?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#4: Det skulle faktiskt inte förvåna mig ett dugg 😂
Jag undrar lite var de ska få kaffesumpen ifrån och vad priset på den sanden skulle bli.. Kaffe är ju inte precis billigt.
Sajtvärd Katter iFokus