Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 758 ggr
Ciiviic
0

Katt trotts.

Jag håller på och klättrar på vägarna här hemma.

Jag har senaste tiden trott att Svea kissat inne för att hon protesterar mot dom andra katterna. BULL SHIT ! Det är mina stödisar som kissar inne :O . Trodde ej de va sant men så är läget… SUUUUCK !!.

Så idag började jag självklart leta fler kissställen ! Tittar under sängen, HELA tapeterna är trasiga :O … + att jag hittde en t.shirt och ett linne helt sönderrivna …  Dom tuggar på kablar och allt !!!!!!!!!!!!!!! jag älskar dom !!!! ååh jag håller på och får PAAAANIK har inte berättat något för Fredrik än…. Vågar inte berätta för Fredrik, men han lär ju märka att tapeterna och det är trasigt….

Vad ska jag göra ?? kanske ska påpeka att dom haft sönder tyget på hans högtalare också.. Fot i munnnen PAAAAAAANIK.

Vad tusan ska jag göra??????? Dom kan ju inte förstöra hela lägenheten för honom… Hur blir det när dom kommer flytta med mig sen??? GAAAAAH , då jag måste köpa allt nytt och grejjer BLÖÖÖ

Erika91
0

Vad jobbigt. Jag förstår att du är upprörd! Jag hoppas att de bättrar på sig. Puttar samtidigt upp för råd.

Wiizy
0

Usch, vad jobbigt… sånt vill man ju inte!

Sidentass
0

Usch..stackare så jobbigt…kan man kanske sätta för nåt skydd på de tapetställen där dom klöser …

Alexej
0

Katter har inte bara fördelar.

Det är det som många inte tänker på. Lite måste man bestämma sig hur man vill ha det. Sönderrivna tapeter, högtalare missbrukade som klösträdar, kattpiss där man inte vill har det OCH underbara katter eller en fin lägenhet, men otroligt tomt.

Men jag kan tröstar dig, när jag fick min hund Tessan som valp var det verkligen mardröm. Hon tuggade sönder allt.

Kanske är dina katter lite understimulerade?

Tessan och kattmamman:

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ciiviic
0

HAHA neeej belive me, det vet jag också att dom inte har . men det är inte så roligt att man ska förklara detta för Herr.Olsson.

Vet inte riktigt vad mer man kan göra för att inte få dom att vara understimulerade….Tips kanske ?????????

Ärligt talat så bryr jag mig inte hur det är med hans högtalare och grejjer… Men det är inte så kul sen när man själv ska ha allt.. ( alltså köpa nytt ) sen går allt sönder på en gång. ååh svårt att förklara..

Vet kan tyvärr inte sätta nå skydd för där.. Men ska ställa ditt lite kartonger.. Kanske hjälper lite : ) …..

för övrigt är dom världens underbaraste : ) , just nu ligger Trooya här i soffan breve mig , Svea på skärmen och Lyka på fönsterbrädan och tittar på snö flingorna :D

Alexej
0

Men kattungar (eller valpar) är det nog som riktiga människobarn. Massa problem och trasiga grejer, men det tillhör. Är de vuxna saknar man deras barndom.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

storAnnette
0

Så är det,man får tyvärr räkna med att både det ena och det andra kan gå sönder,att det kostar pengar mm mm när man tar hand om barn,det gäller förstås både människobarn och djurbarn.

Det är tråkigt just när det händer men katterna lugnar sig när det blivit äldre.Använd nåt medel där de kissat så de inte vill göra det igen.Högtalare kanske kan placeras högre eller så ställer du ett skydd runtom,typ brasgaller…försök hitta lösningar så känns det bättre och som sagt,de blir äldre och snart är lekfullheten borta. 

Själv har jag alltid tyckt att det verkar jobbigt med hundvalp!Tugar sönder allt,måste springa ut med valpen 1000 gånger om dan…

Ciiviic
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lekfullheten är en ära för mig att se, med syfte på att dom satt och tryckte bakom en gardin i några veckor innan dom kom fram till att jag inte var farlig… så hoppas den inte försvinner Generad

aaah måste hitta en lösning till mina små stjärnor… : ) …

Svea hälsar att dom är jätte roliga och har lärt henne massa med nya hys.

ja, i VÄRSTA fall får dom stanna kvar hos Fredrik tills dom lugnat ner sig när jag flyttar, så får dom komma till matte sen ….Flört

storAnnette
0

Ja,det var en bra lösning - att de stannar kvar ett tag så hinner du ordna till det och "kattungesäkra" hemmet så gott det går.Hoppas du hittar ett boende snart!

Ciiviic
0

#9 - hehe aaah  :) sen ska man få han att gå med på det också HAHAHAHAH kommer bli en saga i sig

Nån som har nå bra ideer?

Jenna-Gun
0

Om du mår dåligt av er separation så känner katterna av det och gör en del hyss för att visa att de finns.

Maria
0

Jag glömmer aldrig min Moritz som kom till oss alldeles för tidigt 6-7 veckor ca. men det är en annan historia.

När hans rädsla gått över tog han kommandot över hela vårt hem. Vi bodde i en femrummare på 130 kvadrat så nog hade han plats alltid…

Han klättrade i allt. Gardiner, mina vackra draperier köpta i Egypten. Han satt som en kanariefågel uppe i taket. Vet inte hur han bar sig åt alltid. Han kissade dock aldrig bredvid lådan men han rev ner saker överallt.

Fortfarande idag efter två flyttar så har vi inga gardiner eller draperier. Julgran har inte varit att tänka på. Han blir 6 år i år.

Han har en kompis som vi skaffade när han var 8 månader som är världens lugnaste katt men det har inte påverkat Moritz nämnvärt. Han har i alla fall blivit lite lugnare med åren om man tänker efter men visst har det varit jobbigt ibland…men han är sååå underbar.

/Maria

Ciiviic
0

#11 - belive me. det gör jag INTE !!!!!!!!! Aldrig mått bättre…

#12-  ja hoppas dom lugnar sig lite, kanske är något dom inte tycker om .. hmm hmm hmm, kanske ska kasta ut fredrik och kolla om det blir bättre Oskyldig

Erika91
0

Haha jaa det är säkert Fredriks fel!SkrattandeOskyldigCool

Ciiviic
0

#14 - ja men det vet vi inte förrän vi provat, dom är ju livrädda för honom…

Erika91
0

#15 Oj är de?

Hawknestgrove
0

Kan du inte låta de små ligisterna var på ett mindre utrymme? Typ endast köket?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ciiviic
0

Gunilla - dom AVSKYR att bli instängda!!!! Dom hoppar på dörren och skriker.. har försökt, tog in dom ditt när dom höll på att härja sönder en natt, så ingen här kunde sova, men då vart det bara värre : (

Hawknestgrove
0

Hm… något säger mig, att dina små huliganer är bortskämda…….

Ciiviic
0

GeneradOskyldig varför tror du det

Hawknestgrove
0

Haha, Avslöjad!!!!!

Ciiviic
0

Neeeh Gråter .. Så bortskämda är dom inte !!!

storAnnette
0

Hmm,om du inte skojade och de verkligen är rädda för killen då är det såklart inte bra att lämna dom hos honom.

Ciiviic
0

#23 - Neeh vet… Dom kommer åka med mig på en gång…

*GE MIG EN LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄGENHET*

martdat
0

De är så söta så det är svårt att låta bli att le. Skrattande fasst det är ju inte mina tapeter,,, hm..

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
0

Det är nog kattungefasoner som visar sig. Ungkatter är duktiga på att hitta på hyss. Det blir lätt lite skavankar här och där. Man kan köpa fyspray i Zoo-Butiken som luktar citron vilket katter skyr. Om man sprutar morgon och kväll på ställen man inte vill att de klöser på brukar det hjälpa. Om de biter på sladdar kan du köpa Stopp&Väx på apoteket. Det är en slags nagellack för nagelbitare. Sedan penslar man detta på sladdar och kablar. Det smakar pyton och brukar fungera.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ciiviic
0

#25 - Samma här även om man bara känner för att rymma visa dagar Oskyldig

#26 - De ska jag prövA  absolut : ) tack för tipset, kanske ska pröva den på mig själv också : ) dra 2 flugor i en smäll