Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1416 ggr
XMalin
0

Fråga ang katthem

Jag undrar om föreningarna som håller i katthemmen har flera katthem dom tar hand om för jag saknar ett katthem här i Kungälv, är det någon som vet om det finns något eller någon som vet om det går att hjälpas åt att ornda, hur bär man sig åt om man skulle vilja öppna ett katthem, måste man bilda en förening eller kan en befintlig förening gå in hjälpa till och stå för och starta upp på andra platser. Vet ju att det finns brist på katthem överallt. Kan man inte hjälpas åt och starta upp på fler ställen.

Bara en lite fundering och undran jag har för vad jag har förstått på den korta tid jag har varit här inne så är det akut behov av platser till hemlösingar och även omplaceringar.

Erika91
0

Ja det är akuta behov av katthem och stödhem hela tiden. Katthemmen är överfulla och alla som hjälper katter är överbelastade. Med 100 000 hemlösa katter så är det inte så konstigt. Jag hoppas innerligt på en lag på id-märkning, vi kan ju inte ha det såhär längre! Egentligen skulle det inte behöva gå så här långt, men tyvärr.

Har inga råd, är inte insatt men jag vet att det är ganska krångligt att öppna katthem. Hoppas andra har råd så att de kan hjälpa dig.

Wiizy
0

Håller med #1 - å vet inte heller. :-(

Efvis
0

Är denna XMalin samma person som kallade sig app.syl tidigare?

En undrande Efvis

XMalin
0

vem är app.syl ?

Wiizy
0

#3 - varför skulle det vara de? :)

Efvis
0

Bara så otroligt mycket som är lika med dessa personer…namn, ålder, personuppgifter, bostadsort, samma frågor om kattföreningar….ja överlag mycket som verkade likadant…men är det inte samma person så är det ju toppen för då finns det ju två likasinnade personer i samma stad som verkligen kan slå sina påsar ihop och göra skillnad….

Det behövs verkligen flera som arbetar med detta.

Hälsningar Efvis

Alexej
0

App.syl är en tjej från Göteborg (Malin) som försvan här plötsligt och som vi saknade…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

XMalin
0

oki

bara undrade, har hört talas om en tjej som höll på med något i kungälvstrakten när jag hade kontakt med hyresvärden där katterna jag försöker hjälpa finns och då sa dom att det var någon malin som hade pratat med dom mycket om katter i ett stort område men att hon har legat på sjukhus en längre tid och pga visste dom inte om någon annan tagit över det jobbet med dom katterna det var 20-40 katter pratade dom om men det vet jag inte så dom frågade mig om jag känner henne men jag vet inte alls vem det är. 

Får försöka se om jag kan få tag på henne på något vis så kanske vi kan jobba ihop och hjälpas åt

Alexej
0
miranda1
0

#8 borde inte vara svårt att få tag på henne, ni är ju en och samma person…

Hawknestgrove
0

JAg saknar ocxkså AppSyl….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Hur som helst, välkommen tillbaka!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Erika91
0

Ja app.syl hon var verkligen aktiv. Hoppas hon kommer tillbaka och att hon blir frisk!

JosephineF
0

Nu fattar jag absolut ingenting. Hon säger ju att hon inte är app.syl, varför skulle hon ljuga om det? =) Missförstånd! Eller?

Wiizy
0

har med svårt å förstå att man skulle ljuga om det…

XMalin
0

Hur skall jag kunna vara samma person som någon jag inte känner ? Jag har inte bott här nere så länge

miranda1
0

Malin 

appsyl (heter Malin på riktigt) bor utanför Göteborg med min sambo i en 2:a men letar efter något större. Jobbar med hemförsäljning som är väldigt givande

Xmalin: (heter även Malin på riktigt) är en tjej från Göteborgstrakten och bor med sambo och våra katter i en lägenhet men letar efter hus och är väldigt intresserad av Aloe Vera

Trådarna handlar om exakt samma saker (katthem, tillstånd, katterna i kungälv/göteborg) och skrivstilen är likadan (oki?).

Som en ren tillfällighet har appsyl även varit inblandad i katterna Xmalin försöker hjälpa.

Jag har ju haft kontakt med dig genom mail så jag vet att du är en och samma tjej.

Erika91
0

Så är du XMalin app.syl?

Lena
0

Nej det finns inga katthem i Kungälv. Det finns ett i Trollhättan som heter Trollhättans Kattsluss, sedan finns det några katthem i Göteborg.

XMalin det verkar som du har en dubbelgångare här på Hittekatter! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

XMalin
0

Ja det verkar så men jag har inte bott här nere så länge flyttade ner i Augusti så jag förstår inget. Nu hoppas jag detta är utagerat för det är inte detta jag är här för utan för katterna

Oki då vet jag det tack Lena

Erika91
0

#20 Okej jag får tro på dig :)