Djurplågerimål
Den här utredningen gör mig förvirrad…
Borde det inte gå att fördjupa undersökningen?
Gäller det en och samma katt, eller flera olika katter?
Vad säger pojkens vänner/anhöriga?
En grabb som beter sig så här riskerar att bli farlig för sin omgivning även i framtiden.
Och var befinner sig kattstackaren/katterna idag…?
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/frias-fran-djurplageri-trots-film-pa-en-katt-i-en-ugn/
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Så fruktansvärt! 😢
Och inget görs!?!?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Minst sagt skrämmande usel utredning låter det som. Om han säger att andra som bott där eller fått filmer skickade till sig från nån som gjort det vidriga går det väl att kräva namn på dom isf🤔

Men vad f-n. Vad krävs som bevis? Ögonvittnen? Och om dom anser att det intenfinns bevis då är ju katten kvar. Fast dom ändå anser att katten utsatts för djurplågeri. Det är ju helt sjukt.😥
Det hade säkert funnits någon paragraf att använda, underlåtenhet att agera eller något …
Åtminstone borde vederbörande inte få ha katten kvar eftersom den inte kan skydda den försvarslösa katten mot rå misshandel!
Förresten, här är det dokumenterat flera fall av uppenbar och rå misshandel. Jag tänker på när veterinärer anmäler kattägare som kommit in "för sent" med sina katter. De blir fällda, även om de säkert inte "haft uppsåt" att skada …
Det finns inga rimliga proportioner.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen