Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 880 ggr
Wiizy
0

OT Gnäll...

Ang marsvinen!

Nu måste jag gnälla lite.
Klockan e 02:46. det innebär att det var 2 timmar sedan jag upptäckte detta. :(

Jag busade med Våfflan, Maggie var i hagen. såg att Maggans(maggies) öga var lite fult, men jag tänkte ta det efteråt… ett tag efteråt lyfter jag in våffllan i hagen, och tar ut maggie. jorå, ögat var minnsan kletigt. då går jag in å säger det te morsan… sen tvättar vi rent ögat, eller aa… vad man ska säga… sen så springer hon ute o får gå in i den officiella buren med Våfflan igen. :)  Vid 02.00 kollar jag till dom igen… Då har jag skrivit på Marsvin.ifokus redan, å tänkte säga hur det var med henne… då har det börjat rinna igen, så fort in och "tvätta" (eller vad man nu ska säga) ögat igen… Fundersam
Tårarna ville verkligen inte sluta när hon lägger sig ner i mitt knä (extremt ovanligt, hon är inte så jättetam i knät.) å kisar som in i h******… Jag trodde verkligen att hon skulle dö… andningen verkade så tung. och morsan låg å sov. Gråter 
Sedan, fick dom vara i sängen (e där än) på en matta jag lagt dit… kommer abslut inte sova inatt… enda jag tänker på är mina älsklingar. eller min sötis, det är ju bara ena som e sjuk. Ledsen å det räcker ju!

Sen fick jag kolla till igen å börja göra rent. (har nu mera papper å vatten i mitt rum, så kan jag göra rent här inne.)

Nu fick jag precis göra det igen. klockan är numera 02.54. Maggie ligger mestadels å sover på mattan. Ledsen

Känns för*****t alltihopa. MIN ÄLSKLING FÅR INTE VARA SJUK! Gråter hon kisar så mycket så jag börjar tro att hon börjar bli blind! Förvånad Våfflan e efter henne hela tiden också…

Det blir nog vetrinären imorgon. Gråter

hon fick ev. "bara" nått i ögat, men det e inte normalt att ögat rinner i 3 timmar. Ledsen (Snart 3 timmar dåra.)

Var tvungen att skriva av mig… är så orolig…

Faxlin
0

Usch förstår att du är orolig. Se till att du kokar vattnet så får du bort de bakterier som är i vattnet normal. Sedan låter du vattnet svalna med lock på. Använd det vattnet och badda ordentligt med riktigt blöt tuss. Så att vattnet verkligen rinner ner i ögat. Då kan hon få ut det som hon eventuellt har fått in i ögat.

Håller tummarna för dig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Puma77
0

Ja hur har det gått? Låter som om det skulle vara något om irriterar ordentligt.

//Pia

Faxlin
0

Undrar också hur det gått.

Audiatur et altera pars

Jenna-Gun
0

Hur är det med lillan.

siberlina
0

stackars lilla maggie , jag hoppas  hon  blir  bra.

Faxlin
0

Men nu blir jag riktigt orolig. Hur har det gått? Tog ni henne till veterinären? Hjälpte det att skölja ur ögat.

Audiatur et altera pars

Puma77
0

Ja ingen som hört något???Ledsen

//Pia

Ciiviic
0

Heeeellu, vill också höra hur det går : (

Wiizy
0

Oj förlåt! Jag vaknade 7 imorse, och vaknade därför precis. jag försöker få tag på farsan, han skulle se om han kunde åka in med mig o älsklingen… Mamma har inget körkort å det är henne jag bor med…

Tack för att ni bryr er, värmer! :-)

Jag lovar att berätta mer så fort jag varit där. Ledsen

Wiizy
0

Han kunde inte, och mamma är ute just nu, hon skulle komma om "en stund" så jag får vänta på henne… BLÄ!

Ciiviic
0

hmmm hmmm … stackarn : ( hoppas de löser sig

Erika91
0

Vad tråkigt att läsa. Hur är det med Maggies öga nu då?

Wiizy
0

det blir ju bara värre! Hon lider… tror jag… å vi kan åka dit tidigast imorgon… faaaan… halva hennes öga är helt vitt nu… jag står inte ut till imon. Gråter 

just nu, känns det som om jag bara plågar henne enormt…

siberlina
0

känner du ingen som kan   skjutsa dig  dit, var  bor du

Wiizy
0

jo, men dom kan imorgon, tidigast!

Erika91
0

Så synd..

Wiizy
0

Bara håll tummarna att hon e okej. )=

Hawknestgrove
0

Stackars lilla pluttan! Hur har det gått?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Erika91
0

Ja hur har det gått?

Wiizy
0

Vi har inte åkt en, känner mig verkligen som en djurplågare.

Älsklingen, jag gav henne gurka idag… hade vid blinda ögat, hon fick lukta sig frma till den tills hon såg med andra ögat… stackaren. Gråter

Hon får vara med Våfflan hela tiden nu, jag tar knappt upp henne, så har dom rätt mycket gott… förhoppningsvis lider hon inte allt för mycket… jag skriver mer sen… hon lever å äter åtminstone, så hon e inte döende. å honv erkar fått ögoninflammation, då behöver jah salva av vet. och ha på 1 vecka…

siberlina
0

pröva  att  hålla din  hand   över  ögat   en stund    , det kan funka    , med  värmen från din hand…det är värt att  prova iallafall.men  tryck inte

miranda1
0

kan du inte ta spårvagn till blå stjärnans?

Wiizy
0

#22 - Men det är marsvin, dom kan frysa så lätt. inte värt att åka på en förskylning samtidigt, eller hur? Å dom kan alltid bli sönderstressade på en spårvagn… :(  Ibland önskar jag att jag hade katt, eller alltid men aaah….

Håll alla tummar å tassar nu. :-)  Nu åker jag!

Highlandertess
0

Hoppas det går bra! Min systers ena marsvin fick rinnande öga en gång, men det berodde på att hon satt sig i drag när de hade varit ute på golvet så det gick över på några timmar efter att de kommit tillbaka in i buren. Numera när de motionerar ute så sätter syrran för draget.

siberlina
0

JAG  HOPPAS DET  GÅR BRA

Erika91
0

Jag håller tummarna!

storAnnette
0

Håller tummarna gör jag med,för stackars gulle"grisen".

Wiizy
0

äh, det var stängt…

storAnnette
0

Men det måste väl finnas akut djursjukvård i Gbg?

Erika91
0

Ja Blå stjärnan har ju akuttider på helger!

miranda1
0

ursäkta mig, men är det inte så att man har husdjur i gott och ont? Marsvinet är som det verkar dösjuk och behöver vård omgående. Det finns minst 2 djursjukhus som tar emot akutfall dygnet rund, Blå Stjärnans och Västra Djursjukhuset i Högsbo.

martdat
0

kan ju vara svårare att få tag på dem nu vid nyår men prova Wiizy.  Vi har ju sjorhavande här i växjö med men de svarade inte fasst jag ringe 20 ggr och pratade in medelande den 23 dec, tack och lov för pencilen som fanns liggande och en vet i läckeby som hjälpte mig per tel.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Wiizy
0

#31 - Jo såklart vi ska ju dit!

men det är fruktansvärt jobbigt när vi inte har bil. =/ missuppfatta mig inte där..

attmar
0

Men förstår inte dina föräldrar att det är akut då? De måste ju kunna skjutsa dig? Eller någon annan släkting/vän/granne?
Kolla runt med alla! Tänk vad du kommer ångra dig sedan om det skulle bli för sent och du inte gjort ALLT (inge illa menat).

Wiizy
0

Men snälla, där uppe står det ju att mamma inte har körkort å att jag bor med henne…

Faxlin
0

Nu vill jag påpeka att ni pratar med en tjej som bor med sin mamma som inte har körkort. Wiizy är redan orolig så det räcker. och de är på väg dit nu. Jag vet att Wiizy inte riktigt orkar med det här nu. Hon är självklart orolig och ledsen över sitt marsvin. och nu behöver hon peppning ifrån oss inte pekfinger.

Så snälla peppa och var snäll.

Håller tummarna för Wiizy och kommer berätta här inne så snart jag vet något om Wiizy inte orkar.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Puma77
0

Jag håller med Åsa.F. Håller tummarna jag med nuoch hoppas du snart kan komma iväg med den lille.

Tänker på er.

Kramisar på mig o Thindra.

//Pia

Kat08ja
0

Hoppas att allt går bra.

attmar
0

Jag ber om ursäkt Wiizy, jag menade absolut inte något illa, även om det kanske lät så.. Så lätt att missförstå och låta elak fast man inte är de när man bara kan skriva och inte kan visa tonläget..
Jag håller tummarna för att det inte är något allvarligt och att Maggie bara har fått något i ögat eller liknande.. Lycka till nu!

martdat
0

Hur är det me marsvinet?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Erika91
0

Ja hur mår det?

Hawknestgrove
0

Wizzy skriver nog när hon kan. Vi håller tummar för henne och lilla guineapiggen…..

Erika91
0

Absolut, tummarna hålls här!

Faxlin
0

Vidarebefodrar lite information från Wiizy som mår för dåligt för att orka gå in. Men detta fick jag kopiera in från pmet från henne.

Maggie verkar må en aning bättre… tack gode gud för det… men, hennes annars svarta öga är helt blått. jag misstänker smått att hon blivit blind… idag fick jag ta bort ett strå, som hon fick Då… jag gråter när jag tänker på det… men det verkar bli bättre. hon lider nog inte ett dugg… vf skriver jag inte detta rakt ut i tråden kanske ni undrar? för då väcks gamla minnen till liv, natten jag krev det var hemsk!

Audiatur et altera pars

Puma77
0

Stackars Wizy.

Men när lille pluttan mår lite bättre och om det sen visar sig att hon förlorat synen så kommer hon klara sig bra ändå ska du se. En väninna till mig hade två stycken marsvin varav den ena blev blind av starr. Han var så pigg och kry för övrigt och busig o kelig. Det man fick tänka på lite extra anske var att man inte möblerade om hos honom och att han fick vara på de ställen ha kände igen. Han var så go så. Han blev ju blind på båda men din lilla plutta har problem med ett av ögonen så då förlorar hon inte synen på båda.

Men nu hoppas vi ju givetvis att allt ska gå bra. Sköt om er nu.

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja, Så länge lilla guineapiggen inte blir blind på bägge ögonen, så går det nog bra. Bara hon inet mår dåligt för övrigt. Synen är ju inte det huvudsakliga sinnet hos marsvin. Hälsa Lilla Wizzy att hon får komma in när hon känner sig stark nog. Det är såna här ventiler vi måste ha, när vi inte orkar gå in själva!

kattlover
0

Vad sa veterinären då??

Wiizy
0

#47 - Läs tråden! det står…

miranda1
0

"hon lider nog inte ett dugg" hur kan du veta det?

ja jag vet, jag får inte fråga…

kattlover
0

Jag har läst tråden Wizy.  Ni har inte varit hos veterinären alltså? Det var stängt den gången och sen blev det inte av eller är det jag som fattar trögt??

Wiizy
0

#47 - jag känner mina djur, okej!?

#50 - Aa.. å vi ska dit idag också! Men vår ***** skjuss var ju inte här.

Hawknestgrove
0

Nu får vi inte vara för hårda. Wizzy är inte gammal, 12-13 år, eller hur? För sin ålder, så visar hon ett engagemang som är enastående för sina djur. Sedan så har hennes mamma inget körkort och ingen av oss har väl sedelpressar i källaren, inte Wizzys mamma heller. Nu har det varit långhelg. Det betyder, att ett vetbesök blir åtskilligt dyrare bara för att det är helg, utna att något annat blir gjort. Wizzy kan ju inte gärna tvinga någon vuxen att ställa upp på röda dagar med de kostnader som det medför. Tydligen, så var det inget livshotande med lille guineapiggen, så nu ska ju Wizzy till vet idag. Så var lite goa mot henne, det är det hon behöver!

kattlover
0

När jag läste inlägg # 36 så tolkade jag det som att de var på väg till veterinären och tycker då inte att det är så konstigt att man frågar hur det förmodade besöket gick.

miranda1
0

ja som tur är har den lille överleft, men inte tack vara föräldrarna… stackarn är bara halvblind nu, det var ju tur…

vad jag vill säga är,  har man skaffat sig ett djur har man tagit på sig ansvaret att ta hand om den i gott och ont. Att det är röda dagar spelar ingen roll. Djuret far lika ila. Wizzys föräldrar bor nära slottskogen, alltså mitt i stan, där det finns goda möjligheter att åka kommunalt. Det är inte du Wiizy som jag är irriterad på men dina föräldrar. Många föräldrar köper ett djur åt sina barn som "leksak" och sen får det inte kosta något. Det handlar om ett levande varelse här. Undrar om wiizys föräldrar skulle ha stannat hemma om det hade handlat om hennes öga…

Miranda, som nu ska åka för att somna in en stackars kattunge som vi utan framgång har försökt rädda  :'(

Hawknestgrove
0

Ja, nog är det många gånger som du säger, Miranda. Men, problemet är ju, att det inte är föräldrrna som är inne på sajten, utan stackars lilla Wizzy. Så hon behöver tröst och uppmuntan. Stackars lilla kisse, Miranda, ledsen för pissens skull….

Wiizy
0

missupffata mig inte nu:

Men om hon inte lider här hemma nu, ska jag få behöva sätta henne på en j*vla bbuss/spårvagn där det är större chans att hon dör? hon kan både stressas ihjäl (så himla vanligt för marsvin!) & hon kan bli förskyld å det kan dom dö av också! vad jag än gör blir det fel…
å du vet INGENTING om morsan så jag tycker inte du ska gnälla efter vad du hört HÄR inne, för det är knappast såhär man gör ivanligt fall. utan det är NU och det kommer aldirg hända. blir det värre fort, då slänger vi oss in i en taxi, that's it!

Om det är nått jag hatar är det att bli kallad djurplågare. å djuren är ingen leksak, va*** hade jag suttit här inne för då?! ingen vettig oseriös människa skulle gjort det.

Faxlin
0

Nu måste jag backa upp Wiizy här. Att släpa ut et sjuktmarsvin dödar den. Att släpa t ett friskt marsvin i detta väder, dödar den. Marsvin är känsliga små djur. Och det är större chans att marsvinet klarar sig om man väntar tills man får skjuts.

Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Ja, Wizzy bwhöver inte skäll och gliringar, utan moraliskt stöd från oss härinne.

kattlover
0

Ja, jag backar upp Miranda. Håller med om allt!  Tvekar inte en sekund över att Wizy älskar och månar om sina djur men föräldrarna måste ställa upp när djuren blir sjuka. De måste vara beredda att ta det ansvaret annars tycker jag det är djurplågeri. Om man inte har vänner/anhöriga som kan skjutsa till veterinär så får man ta taxi helt enkelt. Djuret måste till veterinär när det är sjukt, så enkelt är det… oavsett vad.

Vad synd att ni inte kunde rätta katten, Miranda. Ledsen

Kattolin
0

Ja även jag håller med Miranda. Det kan inte hjälpas.

Någonstans är det väl där allting börjar med synen på djur. Tar man sig an/köper ett djur så tar man på sig ett ansvar. Ett ansvar som kan bli mångårigt om man har tur. Jag vill inte på något vis lägga sten på börda eller vara elak. Saken är att för mig ska ett sjukt eller skadat djur ha hjälp.

Hawknestgrove
0

Men snälla, det är faktiskt inte Wissys föräldrar som läser härinne! Wizzy blir ju jättelessen!

solweig
0

håller med kattlover. har man skaffat sig ett djur, så måste man göra sitt bästa för att ta hand om det. tycker att wiizys mamma inte bryr sig om sin dotters marsvin. mina ungar hadde marsvin när dom var små. men blev dom sjuka så fick jag ställa upp o åka till vet. det tyckte jag var helt okej. för barn behöver sina föräldrars stöd, när det gäller. men jag tror att wiizy klarar det själv. hon verkar så mogen.

Erika91
0

SÅ det är alltså bättre med Maggie idag?

storAnnette
0

Ja jag undrar om hon hade fått nånting i ögat?Hade ni fått ut det nu?Lova att skriva hur det gått.

Faxlin
0

Men nu får ni faktiskt ge upp. Ni skriver till en tös på 13 år här inne. Hennes föräldrar läser inte här. Vad vi tycker om hennes föräldras beteende kan vi ta med dem när/om vi träffar dem. Men nu talar ni med ett barn. ETT BARN!

Ge upp annars blir det maktmissbruk och jag låser tråden. Vi ska inte skrämma iväg våra yngre medlemmar, vi ska uppmuntera dem så att de vill fortdätta vårat jobb när vi sitter på hemmet eller blivit spöken. Vem f*n kommer våga fortsätta det om vi är såhär?
Vem ska ta över? Eller har ni räknat med att leva för evigt?

Säger bara ge upp.

Wiizy vännen, ta inte åt dig. Vissa är så mycket äldre än dig, men det ger automatiskt inte en förmåga till förståelse och medkänsla. Inte heller logik tyvärr.
Jag är ledsen att behöva säga att jag inte kommer vara inne så mycket nu då jag faktiskt inte mår bra. Och jag är så pass ledsen i mig själv att jag inte orkar med denna bråkiga och otrevliga sajt just nu.

Kramar till dig gumman, jag pmar mitt nummer så kan du ringa om du behöver hjälp. På något sätt hittar jag på hjälp åt dig.

Kram Åsa

Audiatur et altera pars

Puma77
0

Wizy, du har visat prov på mogenhet och ansvar. Du har inte gjort något fel, tvärtom. Din tanke finns hos dina älsklingar precis som hos många andra av oss. Hoppas allt löser sig. Thindra sänder lite nosgos till er.

//Pia

Kattolin
0

OK! Jag viker ner mig och tar bakvägen ut.

Wiizy
0

Men åh, tack till er som bryr sig.  Gunilla, Åsa mfl.
#65 - Tack Åsa. <3 Betyder massor…

Till er andra,
JAg har en lätt fråga. Är det snällare att stressa ihjäl djuren än att låta dom vara hemma i sin lugna miljö OM dom klarar det? Hon är inte döende, hon verkar se nu, hon är inte BLIND, det var vaeret som gjorde henne det… :-)  JA, hon har blivit bättre.

Jag tror INGEN Av er skulle vilja stressa upp era katter. så varför skulle jag göra det med mina marsvin? :-(

miranda1
0

jaha… jag skrev ju att jag är irriterad på föräldrarna och inte på Wiizy.
Att jag skriver vad jag tycker om det hela har inget med maktmisbruk att göra. Men jag ska inte skriva något mer, tråden är ju till för att tycka synd om människorna som är inblande inte marsvinet som inte får den vård den behöver.

Jenna-Gun
0

Jag håller med ÅsaF o GunillaH.

Kramar om dej wizzy

Jenna

Wiizy
0

#70 - Kramar tillbaka.

Hawknestgrove
0

Skönt att höra att den lilla guineapiggen är bättre.Svårt det där Wizzy! JAg vet inte, men  ett litet råd…. Tjänar du lite pengar på något, barnvaktsittning, reklamutdelning eller något? Om inte, så börja ge dig ut på lite smått jobbsökeri som passar din ålder. av de pengarna, eller av din månadspeng, lägg undan lite, lite till marsvinen, för just såna här tillfällen. Även om det inte blir så mycket, så ser dina föräldrar, att du gör vad du kan,för att ta ansvar för dina små och då kanske de ser, att de kan skjuta till de med… Bara en liten ide….

KRam

Gunilla

miranda1
0

# 68 JAg har en lätt fråga. Är det snällare att stressa ihjäl djuren än att låta dom vara hemma i sin lugna miljö OM dom klarar det?

Jag förstår inte vad du menar där. Det var ju meningen att marsvinet skulle komma till veterinären när du startade tråden? För den höll ju på att dö ungefär?
Det du skriver nu är bara ett ursäkt för att "ni" inte har tagit den till veterinär.

Och nej, det är inte snällare att spela rusiskt rulett med djur.

kattlover
0

# 65  Ge upp annars blir det maktmissbruk och jag låser tråden. Vi ska inte skrämma iväg våra yngre medlemmar, vi ska uppmuntera dem så att de vill fortdätta vårat jobb när vi sitter på hemmet eller blivit spöken. Vem f*n kommer våga fortsätta det om vi är såhär? Vem ska ta över? Eller har ni räknat med att leva för evigt?

Om vi är så här? Att vi värnar om djuren?? Att vi vill lära ut att om ett djur inte mår bra så ska det till veterinär? Jag ser inget ont i det.

Hemskt tråkigt om Wizy tar åt sig, det var inte min mening alls.

Slutpratat från mig om detta.

Kattolin
0

#65 Saknar medkänsla!?!?! Den va magstark ska jag säga.

Du ska inte oroa dig Åsa för nu lämnar jag Hittekatter med en rasande fart. Ursäkta mig, för att på ett forum som handlar om att hjälpa katter och uppenbarligen andra sorters djur. Att inte få försvara djuren!!

Ska vi alltså uppmuntra den kommande generationen av "katthjälpare" att det är ok att inte hjälpa sina sjuka skadade djur!?!

Jo jag vet att du är ledsen, tro mig, jag vet hur det känns att mista ett djur! Jag har det i mycket färskt minne. Men din kommentar om "maktmissbruk" och hot om att stänga tråden!!!  Tror knappast att det förbättrar situationen för vare sig katter eller marsvin.

Det finns fler sätt och andra ställen att hjälpa katter i nöd!

På Hittekatter i Fokus passar jag definitivt inte in!

Hawknestgrove
0

Snälla…. Sluta………PLEASE!!!!!!!

Lena
0

Nej vad tråkigt att den här tråden skulle bli så pass grälsjuk som den har blivit. Det där är något vi måste bli bra mycket bättre på här inne på Hittekatter, att ge goda råd i en lite vänligare ton. Det vinner vi alla på. Även djuren.

Självklart ska vi värna om djuren, men vi behöver inte heller gå till hårda angrepp mot medlemmar. Jag har faktiskt svårt att se att det skulle göra livet bättre för djuren som vi försöker hjälpa.

Håller dessutom med Wiizy i det hon skriver om hur ömtåliga marsvin är. Har själv haft marsvin och vet att stress och kall luft utgör en stor fara för dem. Det hade därför inte varit särskilt klokt att kånka runt med marsvinet på spårvagnen mitt i nordanvinden när det nu inte gick att ordna en skjuts.

Nu vädjar jag till alla här i tråden att ta det lite piano och istället försöka vara stödjande istället för dömmande. Om jag hade varit i 12-13 årsåldern och fått ett sådant bemötande hade jag aldrig kommit tillbaka till forumet någon mera gång. Inte kul om vi skrämmer iväg den yngre medlemaskaran. De är ju faktiskt framtiden för båda nödställda katter och andra djur.

"Behandla andra så som du själv vill bli behandlad" är ett bra talesätt att ha i bakhuvudet.

//Lena - Sajtvärd för Hittekatter i Fokus

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

miranda1
0

Lena, det här är droppen för mig.

Om ni anser att man ska stödja den kommande generationen av djurhjälpare genom att säga att det är ok att neka sina sjuka  djur vård då söker jag mig någon annanstans.

Jag har som veterinärassistent jobbat med en veterinär som är specialiserat i gnagdjur och vet mycket väl att dom är omtåliga. Just därför ska man vid minsta tvivlan uppsöka veterinär. Har man en dragfri transportbur som man kastar ett filt över går det jättebra att åka spårvagn (så länge det inte är en kabriolet).

Tack för mig.

Lena
0

#78 Nu missuppfattar du ju vad jag skriver Miranda. Varför så arg ton? Jag stödjer inte att marsvinet inte ska till veterinären, det har jag inte skrivit så där missuppfattar du mig. Jag ser det bara som riskabelt att ta ut ett marsvin på spårvagn en gråkall vinterdag. Vilken typ av transportbur är helt dragfri? En bra idé är istället att du tipsar som hur en sådan ser ut eller hur man ska göra för att transportera ett marsvin för att det inte ska bli sjukare om man tar det på allmänna transportmedel i kallt väder.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Men Wizzy, ska marsvinet komma till veterinären ikväll eller hur ser det ut nu?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Wiizy
0

#80 - tomorrow!

TinaH
0

Jag sitter här och läsen en tråd om en tjejj vars marsvin är sjukt, och vad gör ni?

SKÄLLER PÅ HENNE!

Det är ju som man får SKÄMMAS!

Hon gör allt för sin älskling, och gör det bästa för henne.

Hon behöver ha ALL SYMPATI och BACK UP, som hon kan få.
INTE massa pekfingrar och GNÄLL!

SKÄRP ER!

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Faxlin
0

Det är inte okej att vänta med veterinärvård. Lösningar finns alltid. Vi hade kunnat gjort en akutinsamling här inne och fått iväg marsvinet till vetrinär snabbt.
Så om man ser den sidan av det så förstår jag reaktionerna. Det är aldrig okej att strunta i veterinär.
Men det finns olika sätt att framföra det på. Kanske har vi bara olika sätt. Jag försöker att köra mitt per pm, och andra i tråden utan lösningar.
Hade jag varit smartare hade jag gått in direkt och sagt till om att vi tog tag i det i samma fina hittekatsanda vi kan ha här. Och hjälpt marsvinet till vetrinären på ett tryggt sätt istället.
Även jag känner folk i Göteborg som hade kunnat hjälpa till och köra in henne. Men ibland tänker man inte.

Audiatur et altera pars

Alexej
0

Wizy, hur går det för marsvinet nu? Har du fått tid i morn och hur blir det med pengar?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Wiizy
0

Vi fick en tid imon :)   jo pengar har vi å skjuss e ordnat… :-)

Lena
0

#85 Jättebra att marsvinet kommer till veterinären!

//Lena

Ciiviic
0

Lycka till : )

TinaH
0

# 83

Jo visst kunde man ha gjort en insamling med pengar ochfå väg marsinet tildngare.

Men nu gjordes inte detta, och för det så behöver man inte trycka ner den lilla tösen ännu längre ner än vad hon mår just nu.

Lycka till med den lilla hos vetrnären i morgon!=)

Mvh TinaH

Wiizy
0

#88 - Måste bara peta in att Åsa varit ett enormt stöd… :-)

Tack allihopa.

TinaH
0

Åsa är som en stötte pelare ibland! =)

Mvh TinaH

Wiizy
0

#90 - oh ja :-)

[Cuyo]
0

Hej Wiizy  Jag har läst vad du har skrivet om ditt sjuka marsvin och vad du inte har fått hjälp med,det vekar ju inte klokt att det ska vara så när man ber om hjälp och sedan får dom här svaren av en del på den här sajten,jag tänker inte heller gå in och svara på det,men till dej Wiizy kan jag göra något så ställer jag upp ska du veta,för jag bor oxå i GBG,skriv bara så svarar jag dej och så löser vi det här inga problem.          Hej Cuyo   morgan.svensson4@comhem.se

Wiizy
0

#92 - Hej Cuyo, det har dock löst sig. vi var där idag, tack för hjälpen iallafall. :-)

Jag berättar mer nån annan dag, jag måste kila igen… ;-)

Sidentass
0

Har inte varit alltför aktiv vid datorn de senaste dagarna..ser först nu hur lilla marsvinet haft det..när jag växte upp hade jag själv marsvin..mycket trevliga djur, men dom är känsliga o kan dö av hjärtslag vid rädsla, det hände mitt marsvin då en lekfull hund kom o nosade på henne…hur är det med henne idag..vad sa veterinären..har hon fått medicin?

Tänker på dej!

Sidentass

Wiizy
0

Maggie mår bra… ögat är mycket bättre, fick medecin. åt henne… så allt är toppen med henne så nu kan ni släppa oron om ni nu var det. :-)

JosephineF
0

Vad var det för fel då? Hade hon något i ögat eller inflammation eller starr eller vad?

Hawknestgrove
0

På wizzys egen begäran så låser jag denna tråd.

Gunilla

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.
Inlägget är låst för nya kommentarer