Djurpratare/healing
Bluff hävdar jag. Hur tänker du?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Bluff och båg.
/Maria
Ja, bluff och lurendrejeri
Det borde faktiskt klassas som bedrägeri om de inte kan visa att det fungerar, och ge påföljder.
"I'm too old for this shit."
- Redigerat 2024-03-28 08:26 av Syntium
En bekant hörde av sig. Katten var borta sedan flera dagar tillbaka. Jag föreslog att den hade gått in till någon av grannarna och blivit instängd där av misstag när grannarna åkte bort över påsken.
Så var det. När bekanta till grannfamiljen kom för att vattna kom katten fram och ville gå hem.
Vad tror ni: har jag blivit en djurpratare? Kan jag nu börja sälja mina tjänster till desperata djurägare??? Och bli rik. 😉
(Eller hade jag bara kunskaper om hur (äldre, översociala) katter och stressade semesterresenärer kan bete sig…?).
- Redigerat 2024-04-01 13:00 av Uppkatten
Ja vad säger man jag blir bara ledsen för det finns så många utövare där ute som utger sig för att vara än det ena än det andra helt utan resultat precis som med medium och bullbakande mormödrar för vem bakade inte bullar förr.
Jag är andlig jag är shaman och jag kan kommunicera med djuren men det finns en skillnad med mig det är att jag inte utger mig för att kunna hela djuren och jag har ingen hemsida som skriver om saken jag jobbar öht inte med det här men förmågan har jag att känna in både djur fysiska människan och andevärlden.
Sen har jag också ett ansvar som medmänniska känner jag om ett djur eller människa som är sjuk så är min första tanke vården eller veterinären och det är så jag vet att kommunikationen finns jag vet att andevärlden finns jag har så många bevis under hela mitt 58 åriga liv så tvivel känner jag inte men vi får inte glömma att både djur och människa kan fara illa och där måste vi ta ansvar på riktigt och gå till vården eller veterinären med våra djur.
Ja det finns mycket lurendrejeri i det här och det ska vi vara vaksamma på men det finns också dom som kan och har hjälpt djur men det viktigaste av allt är att djuren får vård på riktigt sen kan vi känna och tona in men är det något så ska alla djur föras omedelbart till en veterinär utan diskussioner.
Jag blir provocerad av den bristande logiken. En djurpratare påstår sig alltså ha den häpnadsväckande förmågan att kommunicera med andras djur på distans (genom att sitta och titta på ett fotografi!) - vilket rimligtvis borde innebära att den förmågan är befintlig hos alla djur..? Varför använder inte djuren själva den "förmågan" i så fall? Faller det på att de inte har tillgång till fotografier? 😄
Det finns mycket tokerier man kan fnissa åt när det gäller djurpratande, men det är långt ifrån så harmlöst som många ger sken av. Det är inte "en kul grej" att påhittad info om katten förmedlas till kattens ägare. Särskilt inte när det finns ett behov av att (för kattens skull) faktiskt få veta något.
Att det påstås pratas med döda katter är ett kapitel för sig, men det drabbar iallafall inte katten att djurprataren "förmedlar" hur mycket katten älskar och hyllar sin ägare - även från andra sidan. Det påverkar möjligtvis bara kattägaren.
När det gäller levande katter är det kattbeteenderådgivare (kunskap om katters naturliga beteenden och behov) och veterinärer (veterinärmedicinsk kunskap) som kan avgöra om katten mår bra eller inte. För att hitta försvunna katter behövs tid, tålamod och konkret kunskap om katters beteenden och förståelse för vad som behöver göras. Sökhundars väldigt konkreta luktsinne kan också vara till stor hjälp. Påhittade "gula hus" och liknande från en s.k. djurpratare kan vara farliga villospår och påverkar kanske ägarens sökande mer än t.o.m. ägaren själv hade trott.
Sajtvärd Katter iFokus
På tal om healing…. https://www.svtplay.se/video/ebmXEM4/extra-ekstrand/3-helt-sjukt?id=ebmXEM4
Kolla ungefär vid "05:00" in i filmen.
Verkar det seriöst eller….
#8: 🫤🤨🙃🤪 (🤣😂🤣😂)
Sajtvärd Katter iFokus