Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1216 ggr
Lenore
0

Volontärarbete?

Jag har nyss blivit sjukskriven från mitt jobb så nu går jag hemma hela dagarna utan att ha något att göra. Tänkte att man kanske kan jobba lite som voltontär någonstans och göra lite nytta istället, men vet inte alls hur jag ska gå till väga.
Jag bor i Landskrona så om ni vet något ställe som skulle behöva lite extra hjälp så berätta gärna. Även i närområdet.

Lenore
0

Putt. Ingen som vet vart jag kan vända mig?

Engla
0

KKS har ett katthem i Skåne har jag för mig. Prova att kontakta dem.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lenore
0

Ska jag göra. :)

Mettan
0

Jag bor också i Landskrona. Men vi har ju inget djurhem här. Närmast är nog Tassebo i Helsingborg. Varför inte vara hos Hund-shopen, kanske bada och trimma lite katter och kanske hundar, klippa både katt- och hundklor. Men kontakta Örestads Smådjursklinik, så kanske du kan göra samma sak där, eller Eric Mörner (veterinär) i Asmundtorp. Men ta inte Smådjurskliniken förrän i sista hand. Han är dessutom mer inriktad på hundar. Anne, som är sköterska på Örestads smådjursklinik har varit vice ordförande i Djurskyddet Landskrona. Vet inte om hon är det fortfarande.

men maila mej på mettan@comhem.se, så kan vi slå ihop våra huvuden och hitta en lösning.

Engla
0

Så här står det på KKS hemsida: "Linus Katteria, är ett av Kattkommando Syds nyare katthem beläget en bit utanför Hässleholm."

Lenore
0

Hässleholm ligger lite väl långt bort tyvärr. Jag får hålla mig till Landskrona, Helsingborg, Malmö dit det är lätt att ta sig med tåg då jag inte har körkort. :/

Lena
0

0# Ta kontakt med KKS de behöver hjälp på alla möjliga sätt med sin verksamhet. Även om det inte finns något katthem där du bor kan det finnas andra saker som du kan hjälpa till och som indirekt räddar livet på katter. Jourhem är det ju som du redan vet skriande behov av hela tiden, både akuta och mer stadigvarande. Tranporter behövs det hjälp med. Sedan har KKS även en shop på internet där de säljer saker till förmån för sin verksamhet. Den som t.ex. virkar kan tillverka myntamöss och andra kattleksaker.

Här är en artikel där du kan få lite tips om vad man kan göra för Hittekatter.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Engla
0

Okej, jag är lite kass på geografi. Skåne som Skåne, tänkte jag, men det sket sig!Cool

Lenore
0

Nu har jag skickat ett mail till KKS och sagt att jag vill hjälpa till. Får se vad som händer. :)
Tack för alla tips jag har fått!

#8 Haha, ja det är ju inte så lätt för dig att veta. :P