Vad gör din katt glad?
Vad gör just din katt glad?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
min bondkatt isah blir superlycklig och pratar massor när hon ser att jag hämtar hårsnoddar som jag ska kasta till henne så hon hoppar högt efter dom eller jagar efter dom, hon lägger dom i matskålen men då får min andra katt bamse svårt att äta, han vill inte leka, han vill sova, är en norsk skogskatt
Min ena katt blir glad när matten är sjuk, så att matten sitter/ligger stilla i timmar så att kissen kan sova ovanpå… 😊
Min andra katt blir glad när matten har vaknat till under natten och kommer uppraglandes… Då pratar kissen lite fint och vill få gosa en stund på köksbordet… 😊
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Allt ätbart. 😸
Att ligga i knät. Mysa i soffan. När husse har storhandlat och kommer hem med en extra godsak.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#1 Måste varna dig jättemycket för just hårsnoddar. Absolut att katter kan tycka att de är kul, men det blir inte kul om/när de hamnar i kissens mage. Kan leda till lidande för katten, behov av operation och höga veterinärräkningar.
- Redigerat 2023-11-07 19:17 av Uppkatten
#1: har koll och dom är inte tunna, plockar alltid upp dom, hon är utekatt så det med snoddar är det enkla att oroa sig för
Mat här också 😉
/Maria

Mina katter blir superglada när jag öppnar ögonen på morgonen. Då har dom legat och stirrat på mig ett tag, buffat lite på mig och pussat mig på näsan. Då blir det glädjegos. Varje morgon.😘💖
Mina katter blir glada när jag t.ex. slår in paket, skruvar ihop möbler, bäddar om i sängen eller försöker få lite ordning i min fullproppade klädkammare/förråd! Det är SÅ spännande att hjälpa till (och vara i vägen) när det är stora projekt på gång. 😺😺😺😅
Sajtvärd Katter iFokus
- Redigerat 2023-11-07 22:12 av OberonsMatte
När jag öppnar tonfiskburken eller när han får skinka.😁
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
När jag har köpt nånting som är en stor kartong och ger kartongen till mina kissar 🐈⬛ 🐈⬛ Så att dem får leka i den , sen får dem mat och jamar 😸 högt . . 😻😻
HH 🙂
Den ene blir glad när han har varit på lådan och springer då ärevarv.😂
Den andra blir glad när hon får springa efter godisbitar.
Båda blir glada av att vara på balkongen och spana efter fåglar..
Lek, gos och borstning gör dem också glada.
De har många glädjeämnen 😀.
I kväll har matte öppnat balkongdörren. Det är mörkt och regnar ute, men katternas glädje går inte att blunda för. Balkongen är ett upplevelserum, det är ingen tvekan om det.
Min ena älskar att buffa huvudet mot mitt. Sen fick jag med en påse Monster när jag köpte kattsand på Swedish agro. Att jag slänger ut några sådana är deras favorit.
Mvh
Mig
Vår Lakritz tycker om att vara i trädgården i mörkret. Perfekt årstid nu.
Trädgården är inhägnad.
/Maria
#12: Här vill de också att balkongdörren ska stå öppen i alla väder. Matte tar på sig islandströjan. 😉
Här är det ytterdörren som helst ska vara öppen jämt. 😸 Kisse vill vara både inne och ute, helst samtidigt.

Känner igen det där med att frysa. Försöker stänga fönstret till utegården när dom kommer och lägger sig ovanpå mig och filten i soffan. Slår aldrig fel, så fort jag reser mig vill dom ju gå ut igen.
"Ska bara kolla en sak, matte".
#17 Det är klart, de kan ju ha fått ett SMS eller "en statusuppdatering" på något av katternas egna "Facebook-träd" ute på gården…. 😁😊😎🥰 Katter är ju också sociala! 😊
#18 😻😺
Det är så mycket som gör katterna glada i hela deras vardag jag är sån så dom får vara med i allt och sällan sällan ber jag dom gå ner från något ställe det enda stället är när jag lagar mat annars har dom fri tillgång att bara få vara katt och kan röra sig fritt precis som dom känner.
Sen finns ju alla dom där stunderna med lek och bus mat och godis känslan av att få beröm och något man tycker om här är laserpekaren den tycker till och med dom äldre två om fast dom numera inte leker som dom gjorde förr men nog är den lite spännande trots att man blivit gammal och inte har lek i sig som förr.
Nya saker jag är en fena på att skaffa nytt åt mina katter för katt tröttnar så fort på sitt gamla så att hela tiden se till att ny stimulans finns det gör dom alltid glada och är katterna glada så är matte glad då har jag lyckats att skapa en harmonisk miljö och balans för min fina kattfamilj 😻