Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 48 ggr
Uppkatten
0

IDmärkning - kommer att ge effekt!

IDmärkning kommer att ge effekt och göra skillnad på sikt.

Ja, det säger man från Gefle katthem.

Jag tror att de har rätt.

https://sverigesradio.se/artikel/katthemmet-det-kommer-ge-farre-hemlosa-katter

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Gefle katthem tror att krav på id-märkning och registrering är ett viktigt steg för att förhindra hemlösa katter.Just nu är det hemlösa katters vecka, ...
Magi-cat
0

Det hoppas - och tror - jag också. Men det kommer att ta tid.

Hemlösa katters vecka har tyvärr gått mig lite förbi, men det går ju att uppmärksamma flera veckor. 🙂😻

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Uppkatten
0

Hemlösa katters vecka borde det vara varje vecka.

Man kan kolla i sin mataffär om det finns en behållare uppställd så att man kan köpa blötmat och lägga i behållaren till katthemmet.

Det är ffa blötmat katthemmen har behov av att få in, de brukar ha ett gemensamt torrfoder till katterna, för att katterna ska slippa byta mellan olika torrfoder.

När det gäller blötmat så är det inte "en större mängd av det billigaste blötfodret" som brukar stå högst upp på katthemmens önskelista. Många katthem blir ännu mer tacksamma om de kan få portionspåsar av lite "lyxigare" blötmat.

Varför? Jo, därför att katthemmen får in många katter med nedsatt aptit. Och då behöver man kunna erbjuda de katterna småportioner av riktigt attraktiv blötmat, för att försöka förmå katterna att äta.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Fridaaaa
0

Skulle varit böter om man inte gör det
Är det för hund, då får man betala vite

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.