Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettannonsdiskussioner
Läst 624 ggr
Hennum
0

Österlenmagasinet

Hejsan

Jag läste Österlenmagasinet idag och såg några annonser om kattungar. Såg inte att det stod något om att de ska vara 12 veckor när de säljs. Så jag tänkte att jag kanske skulle skriva till Österlenmagasinet och föreslå att de ska ha en sådan regel för att folk ska få lägga in annons om kattungar. Visst har man det på vissa ställen?

och om ni tycker det vore bra, nån som har någon idé om vad jag ska skriva lite mer exakt. eller någon annan kanske vill skriva som är mer insatt i det hela.

sen om det hela gör någon nytta, det vet man ju aldrig.

/hennum

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hawknestgrove
0

JA, det verkar vara ett toppeninitiativ!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Erika91
0

Ja det tycker jag absolut att du ska skriva in och påpeka, skriv också varför man inte ska sälja dem innan tolv veckor, vad konsekvensern blir.

Blocket har ju bland annat som regel att man inte ska sälja kattungar yngre än tolv veckor. Bortskankes.se har också det.

Hennum
0

ja, tycker att det borde vara så på alla ställen.

fast sen om folk bara skriver så i sin annons och sedan säljer dom tidigare, det kan man ju inte veta. men ja kan tro att det blir fler som säljer dom senare åtminstonde.

ska läsa lite här om ämnet. så jag inte bara skriver massa babbel :P jag kanske ska lägga in texten här så någon kan säja till om jag skrivit något galet?

Mettan
0

Kanske någon här som dessutom är medlem på Huskatten kommer igåg hur vi skrev en gång i tiden på Kattstatus? Verkar inte so om min skiva går att läsa. Men vi hade ju e "standardbrev" om just priset och åldern, har jag för ej.

Cammo - kommer du ihåg?

Mettan
0

Jag har startat en ny tråd och lagt in det brev vi använde när vi skrev till annonsörerna.

Vill du ha den filen plus ett par till, så hör av dej bara på mettan@comhem.se, så skickar jag filerna.

Erika91
0

#3 Jo det är klart, det kan man ju inte veta men förhoppningsvis så lyssnar folk på det mer :)

Hennum
0

mettan: ja, men nu är detta inte tänkt att skickas till personerna som säljer katterna, utan till själva tidningen, att de borde ha en regel att katterna ska vara 12 veckor.

kan ju såklart oxå ringa eller skicka mail till de som säljer för unga katter.

men du kanske även hade andra som var tänkta till tidningar med mera? mailar dig