GPS - ett skydd för katten...?
Det känns som att man tänker lite konstigt i det här fallet, eller om reportaget är konstigt klippt…?
En GPS (för katt) är ju inget skydd för katten, det är ju bara ett hjälpmedel för familjen att hitta sin katt?
Och den får inte bilister att köra saktare/mer försiktigt heller…?
Katter har inget trafikvett - och får inte mer trafikvett för att de har GPS.
Och GPS:en larmar inte trafikanterna om att "här befinner sig en katt i närheten"….???
https://sverigesradio.se/artikel/overbyalskade-katten-lasse-har-utrustats-med-gps
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Det verkar långsökt att tro att gps hjälper i det här fallet .
Alla bilisterna i närheten måste i så fall ha intresse av att gå in på ägarnas sociala medier och få veta när katten är i närheten av vägarna.
Men om han inte kommer hem nån dag, så får de väl ägarna lättare att hitta honom.
Men det är ju bra att dom är oroliga för sin katt. Eftersom det är mycket trafik där dom bara måste släppa ut sin älskade Lasse lös.
Om han blir ihjälkörd får dom användning för gps:en som sagt.
Lasse borde få en innätad kattrastgård, tycker jag, och koppelpromenader med sin familj. Det är bättre än att ligga trafikdödad med en gps om halsen…
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Mitt förra inlägg var skrivet med ironi kanske jag borde säga så ingen missförstår🤔
Så oroliga att nåt hänt pga mycket trafik så dom t o m letat efter Lasse. Ändå släpper dom ut honom igen…
Bra att de har GPS i alla fall och kan se var katten rör sig!
Det vore ju drömmen om något också kunde få bilister att bli mer uppmärksamma och sakta ner … 😉
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Ja, tänk vad bra om en gps kunde varna alla bilister inom t.ex. 50 m avstånd…!
Vi kunde ha dem på husdjur, vilt, barn, åldringar, cyklister m.m. Perfekt! 😊
#6 Jag tycker det är något som borde införas bums! 👍
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen