Kattannons 2
Kattannons 2.
Två huskatter: kattmamma samt kattunge (född i april).
Katterna beskrivs som tillgivna, lekfulla, rumsrena och keliga.
Honan har varit utekatt. "Kattungen har bara varit inne så den kan man forma själv", skriver säljaren.
Kattmamman är chipmärkt, vaccinerad och vid leverans avmaskad. Hon kan fås steriliserad om köparen betalar för det.
Kattungen kan få chip, första vaccin och besiktas innan levereras om köparen betalar det.
Kattungen säljs för 2600 kr.
Kattmamman säljs för 1000kr.
Vilka är dina synpunkter på den här annonsen (utlagd på en av landets säljsajter)…?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Honan borde steriliseras före försäljningen, så att inte nya kattägaren kan välja bort det.
Jag förstår inte prisskillnaden på mamman och ungen.
Toppen att dem är chippade och vaccinerade!
Synd bara att honan inte är kastrerad.
Men vad hände med resten av kullen?! Fick hon bara en unge eller behåller dem en unge och byter ut mamman??
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Jag håller med, kattmamman borde självklart kastreras innan hon säljs. Det är inte seriöst att sälja en huskatt okastrerad. Bra att hon är chippad och vaccinerad.
Kattungen säljs för 2600:-, och är då - vad jag förstår - varken chippad, vaccinerad eller besiktigad (den kostnaden tillkommer alltså).
Varje kattunge som säljs bör självklart vara chippad och vaccinerad samt kontrollerad av veterinär. Allt annat är oseriöst.
Att vaccinera är inget man bör avvakta med, då riskerar man att katten insjuknar, och kan få en kronisk snuva med sig genom livet… Ett helt onödigt lidande.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.