Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattpratövrigt-kattrelateratbilder-filmklipp
Läst 78 ggr
91Marran
3

Katters förökning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet inte om denna bilden stämmer, men jag tycker att den är bra och överskådlig.

Mvh
Mig

[skyggis_tryggis]
0

Ja, den är pedagogisk. 👍

Uppkatten
1

Det finns lite olika bilder på samma tema. Det är väl inte så att det alltid blir exakt det här antalet kattungar/katter, men det får kanske ändå folk att haja till och reflektera över hur snabbt ens egna okastrerade katter kan bli väldigt många katter….

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

OberonsMatte
0

Ja, kattägare som tycker att det känns "fel" att lägga sig i katters reproduktion och tycker att "det som är naturligt alltid är det bästa" behöver reflektera över vad katters naturliga reproduktionsförmåga innebär och leder till.

När fertila katter och deras kullar får hjälp att överleva (eller överlever ändå) - blir resultatet snabbt väldigt många katter om alla används i fortsatt avel.

Det är lätt att förstå att situationen snabbt kan bli uppenbart övermäktig när t.ex. en enskild kattägare tappar kontrollen över sina fertila innekatters reproduktion, men lika många katter kan födas av fertila utekatter eller i hemlöshet.

Sajtvärd Katter iFokus