Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattpratövrigt-kattrelaterattips-råd
Läst 94 ggr
Pilspets
1

Kritik på bilder till efterlysning.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Morsning!
Vi har Elsa ute på sommaren. På nätterna sover hon inne men på dagarna är hon ute.
Det är en liten ö med vatten runtom. Inga rovdjur förutom hund. Små bilvägar. Hon är kastrerad,chippad o reggad hos jordbruksverket . Har nog glömt något av hur hon är märkt. Halsband har hon med telefonnummer,ett sådant halsband som lossnar om katten fastnar.

Men om hon skulle komma bort vill jag kolla om dom här bilderna på henne är bra till en efterlysningsannons.

Hjälp uppskattas!😊

Bilderna är från mitt bildgalleri,därav det svarta runtom.

Pilspets
1

Sen ska jag kanske ta en bild på munnen då hon saknar en tand.
Bra idé?

Asti hasti
2

Jag tycker att bilderna du visat i inlägget skulle funka utmärkt. Sen att om hon har något unikt, som tanden i #1, tänker jag att det kan vara bra att fota 😄

Mvh 🐾

"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pilspets
1

#2: Tack,ja hon har ett födelsemärke på en baktass som syns på en bild.

Magi-cat
1

Jättebra bilder, föredömligt! 😻

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Pilspets
0

#4: Tack!

Uppkatten
0

Jag tycker att du har tagit jättebra IDbilder på din katt!

Försök att ha bilderna i en egen mapp på ditt skrivbord, så att de alltid finns nära till hands om du skulle behöva dem.

Är hon alltid lika lurvig? Många långhåriga katter har ju perioder då de är betydligt mer korthåriga (efter fällning). I så fall kan det vara bra att ha några bilder på hur hon ser ut efter en fäll-period också (när hon är mer korthårig).

Sedan är det alltid bra att även skriva ner "särskilda kännetecken" som vilken tand som saknas, på vilken tass det finns en fläck o.s.v. Alla små detaljer som du kan hitta.

Mycket bra och föredömligt jobbat! 🌷

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Pilspets
1

#6: Jep,lika lurvig hela tiden.

Tack,man vull ju hitta din älskade katt om något skulle hända.😊

Uppkatten
0

#7 Exakt!

Här finns en länk till en artikel om ID-fotografering av katt om någon ännu inte har fotat sin katt noga. 😊 https://hittekatter.ifokus.se/discussion/1449092/id-fotografera-din-katt

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Sajten för dig som bryr dig om hemlösa katter och vill höja den vanliga huskattens status. På Hittekatter i Fokus möter du kattälskare från hela landet, samt representanter från olika katthem. Vi har tillsammans en bred kompetens när det gäller allt som har med katter att göra.
OberonsMatte
0

Det är bra om det även finns bilder tagna från sidan där katten står upp så att alla tassar syns. Är kattens vita partier osymetriskt placerade är det bra med sidobilder från olika håll. I din katts fall kan de exakta vitfläcksmarkeringarna snabbt jämföras med bild på observerad katt med liknande färger.

Sajtvärd Katter iFokus

Vixxen
0

Stående bild framifrån och bakifrån.

Pilspets
0

Tack,fixar det.