Vår Dunis

Dunis, hette då Lilla Du, kom till oss hösten 2008 från ett katthem. Hon hade då tidigare blivit tvångsomhändertagen av polisen. Vanvårdad och misshandlad. Ingen trodde hon skulle överleva. Men det gjorde hon.
Hon hade men hela livet efter vanvården och troligen svält. Men hon klarade sig bra hos oss ivf i många år.
Du fattas mig!
💕😥
/Maria
Så ledsamt!💔
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

#3: Ja men det var skönt för henne. Hon mådde väldigt dåligt på slutet.
Lilla vän! Vila i frid! 💗🐾🌈
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
💕😻
Alltid lika ledsamt….
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

#0: jag kan berätta lite för er om Dunis. hon är således adopterad från katthem.
förr brukade jag ha 2 katter i taget och de jag hade innan Dunis hette Dimman och Dis (dimma och dis, de var grå).
Dimman dog några år innan vi flyttade till Hälsingland. En tid efter det sa Disa till mig:
- Jag vill ha en kattunge! (hon skickade detta telepatiskt alltså).
Men hon fick ingen kattunge då.
Sen flyttade vi till Hälsingland och hon upprepade: - Jag vill ha en kattunge!
Hon var då 17 år gammal. Men jag tänkte; bäst hon får en kattunge då.
Så jag kollade upp med katthemmet om de hade någon och de hade en listad på sin hemsida.
Så vi åkte dit och kollade på henne och adopterade henne direkt. Hon hette då Emelie. Nu heter hon Emmis Trollunge.
Nåväl, de visade oss resten av katterna ivf.
Allra sist kom vi till personalens avd. Hon gick in där och öppnade en dörr till något hon sa var personalens fikarum.
Men nu var det helt tomt - så när som på en katt.
Så fort vi gick in i rummet så tryckte hon upp sig mot en vägg och skakade som ett asplöv.
Den personal som var med oss sa att hon blivit hittad i en sjö för att någon försökt dränka henne (vilket var helt fel, så jag vet inte varför hon sa så.
Hon sa också att det bara var en person som kunde ta i katten, ibland, hennes jourmatte.
Vi åkte hem, men jag kunde inte sluta tänka på den livrädda katten.
Så morgonen efter ringde jag och sa att vi tar henne också. Jag är van vid nervösa djur.
Katten, Lilla Du, hade varit på katthemmet i flera månader. Så annars hon ju aldrig fått något hem.
Det tog dock lite tid innan vi fick hem dem. Emmis först.