Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 61 ggr
Uppkatten
3

Hemma igen efter tre år

Efter 3 år stod han där. Tilltufsad och sliten. Familjen kollade på gamla foton och konstaterade att det verkligen var deras katt som hade hittat tillbaka hem igen.

Vi får hoppas att det är samma katt, tänker jag. Med ett IDchip och en ägarregistrering hade man vetat.

Hur som helst: en tilltufsad och sliten katt behöver omsorg och tillsyn och någonstans att bo och få mysa. Bra att de hittat varandra!

https://sverigesradio.se/artikel/katten-pepsi-hittade-hem-efter-tre-ar-trodde-inte-att-det-var-han

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Efter tre år på rymmen så har nu katten Pepsi återvänt hem till husse Per-Erik Håkansson och matte Sonja Karlsson i Nybro, vilket Barometern var först ...
  • Redigerat 2023-01-06 18:48 av Uppkatten
Tarotstollan
1

Underbart!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

OberonsMatte
2

Hm, de övertygades om att det var just deras helsvarta korthåriga katt genom att kolla på gamla foton? Följdfrågan då är ju vilka särskilda kännetecken de såg då som skiljer Pepsi från alla andra helsvarta korthåriga katter..

I ett inslag som publiceras bara några dagar efter att obligatorisk id-märkning införts är det märkligt att det inte ens nämns.

Sajtvärd Katter iFokus

Uppkatten
1

#2 Exakt! Men bra att kissen får tillsyn och omsorg.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tarotstollan
2

Ja, jag undrar vad veterinären sa? Inget nämnt om att de besökt veterinär för katt stackaren, men bra att de tagit hand om den för annars hade den säkert inte levt länge till.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
0

Lilla vän. 😻🤗

Bra att han kommit till rätta.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen