Vältränade katt-tanter
Att vara katt-tant - innebär väl ett liv i stillhet där man klappar och kramar katter…?
Näe, knappast. Så här års kollar man efter extrapriser på bästa kattsanden, och cyklar sedan staden runt för att inhandla två kartonger i taget som transporteras hem per cykel. Det blir många turer för att bygga upp ett vinterförråd…
Där emellan går man långa promenader där man spanar efter bortsprungna katter i området där man bor…
För att inte tala om alla turerna till macken, för att ta emot försändelser av kattmat som ska släpas hem…
Näe, att vara katt-tant är verkligen inget för soffliggare, utan ett utmärkt och kreativt alternativ till gymmet.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Jag har inte ens en cykel utan en Dramaten (shoppingväska på hjul). Att gå till affären är ok men på hemvägen har jag uppför 80 % av promenaden med en väska som väger omkring 25 - 30 kg, varav kattsanden är ca 8 - 10 kg varje gång. Visserligen köper jag inte sand mer än 1 -2 ggr i månaden men det är ju kattmat och allt annat som behövs i ett hushåll.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Hemleverans? Zooplus ställer tung mat och sand utanför dörren. Jag behöver bara dra kartongen över tröskeln;)
Vet inte om jag orkar krångla med det, det är grindar som skall låsas upp manuellt, dörrkoder och annat krångel.
Sen måste man väl ha kontanter eller på annat sätt betala dem, jag vet inte hur sådant fungerar.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#2 Haha… ja, nu ska vi väl inte uppmuntra katt-tanter att bli soffliggare… 🤣🤣🤣
Nog för att det kan vara jobbigt redan att få grejerna över tröskeln, men himla bra med vältränade katt-tanter!!! 🥰
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
- Redigerat 2022-11-29 20:36 av Uppkatten