Dumpad katt...
Katten Milo hittades dumpad utanför ett soprum, tillsammans med diverse tillbehör…
Så här års är det inte helt ovanligt att katter dumpas.
Det är både olagligt och innebär ett lidande för katten.
Djurskyddslagens 8 § säger att: "Djur av tamdjursart får inte överges".
Ser du någon som dumpar en katt/annat djur: fota/filma/anteckna och polisanmäl.
https://www.mitti.se/nyheter/katten-milo-dumpades-vid-soprum/repvfw!5AmCfU2wE@oB7g@wKcJuVA/
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Vi har tagit hand om en dumpad katt som någon satte i en bur i en kall novembernatt på min mans jobb. Hon hade suttit där hela natten.
Jag ville först gå ut offentligt men ville inte bjuda förövaren på att vi tagit hand om katten.
/Maria
#1 Det är också en klok tanke.
Är det en katt med speciell teckning/en massa prylar till så finns ju dock chansen att någon känner igen katten/prylarna och kan berätta vem som dumpat kisse. Det är också bra, så kattägaren kan ställas till svars.
Jag tror man får överväga från fall till fall hur man ska göra.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#2 Ja man får nog överväga från fall till fall.
I vårt fall så tror jag katten bott hos en äldre människa som kanske dött eller kommit in på boende.
/Maria
#3 Kommer ihåg det du berättar. Så bra att ni tog hand om katten, det var så bra som ni gjorde! 🤗💗😻
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#4 Tyvärr fick lilla Greta för kort tid hos oss och kompisarna Moritz och Lakritz.
Jag gissar att hon var äldre än man först trodde. Veterinärerna var inte riktigt överens😉
/Maria
#5 🤗💗🤗😻 Greta fick en bra sista tid.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Stackars katt!
Hur kan man göra så emot ett djur?!
❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️
💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪