Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 526 ggr
Wiizy
0

OT - Dikt!

Låter dikten tala för mig just nu…

Starkare än någonting annat är saknaden Dina ögon var fulla med sorg ditt hjärta var brustet tårarna rann fan låt mig få se henne igen levandes känna hennes andetag mot min kropp i en underbar kram låt mig bara veta att hon lever men så fel. hon är död, kommer aldrig mer vakna.. Om någon Gud finns, varför han ej mina plågor tar bort? Gugd, låt mig få se min älskade, en gång till. en ung flicka ska inte dö. allra minst via självmord. Du hade mycket att leva för men du blundade för allting, du kunde sett att folk älskade dig men du såg bara hatet, du låt tårarna rinna du lät hoppet försvinna idioterna vinna. Du tog farväl med hårda ord men jag förstår ju att du älskade mig ändå. du ställde dig på taket drog efter andan en sista gång kollade ut mot det som varit din uppväxt, kollade upp till himlen och viskade "brorsan nu kommer jag" och hoppade. Du är fri nu älskling. Du kan göra vad du vill Du är Guds ängel glöm aldrig det… Ditt liv sltuade tidigt och på ett mycket tragiskt sätt.

Wiizy
0

INTE om mig.

_Flickan ler
så ingen ser
ser hennes armar,
Fulla med blod
tårarna blir till en flod

Själen är nersliten
tom
svart
mörk

Spriten är nått båda föräldrarna använder
tvekar inte att supa framför henne
men flickan blundar bara åt det
hon vet att dom gör fel
men vad ska hon göra?

Pappan stack, har en ny
morsan har en ny
syskonen sticker
ensam kvar
med en drickande morsa med sin drickande gubbe.

Och denna flickan tror ni mår bra
så fel man kan ha.
Hon har inget roligt liv inte
men hon är stark ändå
och kämpar på
trots föräldrarnas drickande
så är hon stark
ja hon kämpar på.

_© Wizy.

Faxlin
0

Huligen vilka tragiska dikter så här i juletid. Tyvärr är det så sant. Många råkar ut för det och många mår riktigt illa vid högtider speciellt vid julen.
Självmorden ökar och spriten rinner till hos många. Man tycks ha glömt det där vad julen betyder.

Här hemma firar vi alltid jul hemma med familjen. I år är min vän ensam, alltså är hon självklart välkommen att fira jul med oss. Att ge av sig själv är den finaste av gåvor tycker jag.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Wiizy
0

den första är dock sann för det har jag vart med om. I år. :-(

Håller med dig Åsa. :)

anebit
0

Du blir nog poet när du blir vuxen…. Jätteduktig är du att förmedla i skrift…

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Faxlin
0

#3: Beklagar så din förlust. Förstår att det är hårt.

Kram Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Wiizy
0

#5 Tack - Tack, vissa dar är det lätt andra inte…