Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 73 ggr
Uppkatten
12

Katt-monopol

Ingen här som utvecklar sällskapsspel?

Det slog mig att man kunde göra som typ Monopol, fast med katt-tema, där spelarna får lära sig mer om katter och djurskyddslagstiftningen. Typ:

"Din katt har sprungit bort - stå över 2 kast och lägg in en efterlysning på VILSE".

"Din katt har sprungit bort - stå över 3 kast och leta noga igenom grannarnas garage och uthus".

"Du ställde upp ett vädringsfönster och katten ramlade ut. Hoppsan, katten var visst oförsäkrad. Du får betala 40 000:- i veterinärvårdsavgift".

"Du flyttade ifrån din katt - gå direkt i fängelse utan att passera gå".

"Din katt har kissat i bostadsföreningens sandlåda. Stå över ett kast och sanera. Ge därefter bostadsrättsföreningen 1000 :- till sandhinkar och spadar".

"Din katt kräks nu på morgonen så du måste stanna hemma från jobbet. Stå över ett kast och få ett löneavdrag på 2000:-".

"Du har hjälpt katthemmet att rädda tre katter från ett misärhem! För det belönas du med ett bonuskort".

"Du glömde att kastrera din hankatt. Han har nu satt 65 kattungar till världen. Böta 1000:- för varje kattunge som du hjälpt till att avla fram."

"Du adopterar en katt från ett katthem. Genom att adoptera hjälper du inte bara katten du adopterar, utan även en annan hemlös katt som nu kan få flytta in i det lediga rummet på katthemmet. Som tack får du slå ett extra slag!"

"Du har hjälpt en dräktig katthona att få komma in. Du får nu begära 3000:- från varje medspelare så du kan ge honan och ungarna den omsorg de behöver."

"Du åkte på semester, och lämnade katten att klara sig på egen tass. Böta 10 000:- till valfri medspelare och gå sedan direkt i fängelse utan att passera gå!"

Ja, det går säkert att spåna hur mycket som helst för att få fram något som kan vara både kul och lärorikt 😊.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

TatsuOni
2

Bra idé! 😎

Något sånt här med djur i allmänhet vore ju bra att ha i skolor också!

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Pilspets
3

Bra idé!

Tarotstollan
2

Bra idé!😻

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!