Katter levde i misär
Ännu en tidningsartikel om katter i ett misärhem.
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/14-katter-levde-i-misar-bredvid-dod-kattunge/
Det är så ledsamt att katter och människor lever så här, och att de inte får hjälp innan det hunnit gå så här illa.
Samhället borde kunna göra mer. Tidig upptäckt. Tidiga insatser. Uppföljning. Behandling. Fler katthem - med bättre ekonomiska förutsättningar. Och så vidare. Ja, det kostar. Men det handlar ju också om att prioritera rätt.
Jag läser regelbundet om hur saker får kosta här i stan, trots att de inte är nödvändiga, samtidigt som jag vet hur t ex katthemmet får kämpa för sin ekonomi.
Katthemmet förväntas fungera på volontärbasis, där volontärerna inte bara ska sköta katterna, utan volontärerna måste även lyckas samla in pengar till katternas uppehälle, veterinärvård etc…
Och vem hjälper och stöttar de människor som inte kan ta hand om sig själva, och som än mindre klarar av att ta hand om ett stort antal katter…
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
😿
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Läste om det igår.
Fruktansvärt. 😢
😭
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!