Rivsår & Ont
:O Ikväll nu så tittade jag lite extra på Lyka, lillan har ett rivmärke på nosen : ( . Inte så djupt och ser inte så allvarligt ut, kommer självklart försöka hålla koll så gott det går..
Men när hon satt här breve mig och försökte äta hårdingar så försökte hon tugga, men det gick inte för henne, hon spottade ut dom : (
Jag gick över till kompisen och lånade lite blötmat av henne, kom hem och la ner lite åt henne, ååh vad hon åt : ) …
Nu är jag ju så orolig, kankse därför hon vart så grinig för att hon har ont i munnen??? Eller?? Vad kan ja göra?? Ska jag fortsätta med blötmaten och kolla om det blir bättre?????
Ja, blötmat är hur som helst bättre för katterna att äta eftersom dom är köttätare av naturen. Ge henne blötmat du och håll koll på såret.

Jo, dom har alltid fått blötmat när vi kommit hem, men inte nu på sistonde..
Men jag är så sjuuuukt orolig att hon ska ha jätte ont, får ju inte titta på henne : (
Har hon ont av att äta torrfoder finns det ingen anledning att ge henne det, bättre då att du går över på bara blötmaten. Katter har bra läkkött så bara du håller koll så löser det sig nog. Johan hade ju ett stort hack i tungan, men det var inget veterinären gjorde något åt, det självläkte fort.

Okej, då blir det bara blötmat nu!
Jag hoppas det blir bättre… Jag blir ju så sjukt orolig när dom inte är sig själva. : ( .
Men hon va alldeles nyss fram och luktade på Fredriks knä :O
fast det beror juh på hur gammal katten e å så med..
Att ignorera ett problem gör det juh inte bra.. Kan juh vara inflammerat tandkött/tandsten och i värsta fall forl…
Så en undersökning eller åtminstonde en veterinärkontakt e juh att rekomendera helt klart….
Jag personligen tycker det är fel när katter aldrig får blötmat. Mina-utom en-älskar det och på morgonen är det nästan bråk vem som får först. Jag måste alltid dela upp det på flera tallrikar. Sedan har de fri tillgång till torrfoder.
Men jag skulle ändå ha koll på lillan, det kan ju vara nåt allvarligare än ett sår. Något tandproblem.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#5 - Ja men självklart kommer jag hålla koll så gott jag kan!
men inte precis som så att man får röra på henne..
#6 - Dom brukar alltid få det, men när vi hade lillgosan boendes här fick hon inte äta det. Så då fick inte Svea det heller. Men skit samma nu har jag börjat med de igen .
Ja, rivsåret på nosen är det nog ingen fara med, men det du nämner om ätandet bör kollas upp!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#8 - Aaah jag ska ringa veterinären imorgon… ååh kolla vad som säger…