Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 805 ggr
vanessa
0

Låt oss koppla av lite

Det är jobbigt med allt arbete med hemlösa katter. Inte en dag är lugn och skön i den här världen. Då kan det vara bra att koppla av och se det fina som finns i världen, eller hur?

Jag börjar. En sak som jag älskar är att se mina katters luddiga och fluffiga tassar. Så här kommer en bild på Tildas sköna tassar, som får matte att le.

Någon annan som vill bidra, med bild, rolig historia eller annat? Snälla. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

siberlina
0

jag   håller  med dig vanessa ,katter  har  en förmåga  att  njuta  av  livet    , det  borde  vi människor ochså  göra lite oftare

Lena
0

Jag älskar att se när katterna ligger och gottar sig framför kaminen nu om höstkvällarna. De älskar att ligga i värmen runtomkring den. Det gör att man själv också blir avstressad.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Kittekatten
0

Vet inte vad som är favoriten. En skygg stödis jag haft länge har en jättelurvig mage (i övrigt korthårig), och att se det där mjuka lurvet när han ligger på rygg i soffan och sover får mig alltid att må bra.

En annan avstressande favorit är när jag sitter i soffan och en av mina egna katter sätter sig på golvet och tittar uppfodrande på mig 'lägg dig så jag kan komma och ligga på ditt bröst'. Knäet duger nämligen inte… Sedan hoppar han upp, buffar mot mitt ansikte några gånger och sedan lägger han sig spinnande ner i min famn med huvudet mot min hals. Då kan man inte göra annat än att sitta där med sin katt och må gott. Glad

Simson
0

För mig som har svårt att sova är det guld värt när Indy kryper upp i sängen och under täcket och så ligger vi "sked"…då somnar jag.

Eller i soffan…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

evkasu
0

Vilka härliga tassar Glad

Jag älskar att gå och lägga mig om kvällarna, och vill aldrig gå upp om mornarna.

Inte för att det är varmt o skönt i sängen eller för att jag gillar att sova mycket utan för att i sängen är den plats där vi får kela och gosa med akutkissen Wilma så mycket vi vill, ute i lägenheten är hon fortfarande ganska rädd för oss men i sängen får vi all kärlek, när hon kryper upp nära nära och pussar på näsan, sover på magen, ligger i gropen mellan husse o matte. Hon knorrar, spinner högt och fäller ned öronen så man kommer åt att gosa bättre. Blir alldeles varm när jag tänker på det.

När sedan också akutkisse Mäster hoppar upp med sin runda mage är lyckan fullkomlig. Då kan det storma utanför, man kan ha ont eller vara ledsen, det kan vara stressigt på jobbet, allt känns lite lite lättare. Ja ni alla kattmänniskor här vet ju hur det känns, dessutom när skyggisarna visar sin kärlek, det är en liten bonus…

Naquita
0

Jag blir alldels varm i hjärtegropen av mina två herrar här hemma, som alltid ligger tätt ihop. Ni har fått se många bilder på dom tillsammans, inte visat några på länge. Detta är senaste=)

vanessa
0

Härligt att läsa om vad som får er att må bra. Fler? /Vanessa

Naquita
0
Sidentass
0

Åhhh..vilken underbar tassbild Vanessa!!

Tassar…är så otroligt vackra o goooa:-O)

Sidentass
0

-Har sovit extra länge nu på morgnarna..o har också fått lättare att somna in på kvällarna..detta beror nog på att katterna, nu i höstider, valt att ligga än mer i mattens säng..vid huvudkudden har jag Lassie, den platsen har han liksom bokat in;-) Sen har man ett gäng på benen..eller bredvid..o man blir så skönt sömning när man känner den goa kattvärmen o får njuta av den ljuvligaste musik som finns - dova spinnanden:-O)

karins
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Underbara tassar Vanessa!

Visst blir man varm i hela kroppen när katterna kryper ner i sängvärmen..både under och på täcket här…och alla spinner. Då somnar jag gott. På tal om gott..måste du fresta med godis NaquitaFlört blir ju sugen!

Hawknestgrove
0

NAquita….. BJUDER DU?????

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

majvi
0

Ikväll ska jag till musikens hus i Uppsala och se på After Dark, det ser jag fram emot.

Sedan är det andra stjärnor som gäller.Jag bor fortfarande i stugan på landet och där är det ganska mörkt även om det har kommit dit en gatulampa utanför tomten.  Stjärnorna på himlen syns tydligt när det är molnfritt och jag tycker att det är så vackert.

När jag ska försöka gå in i stugan har jag ett helt gäng med katter som sitter precis innanför dörren och de är hungriga. De är alltid hungriga när jag kommer hem.

Det är mörkt i boden där Augusta bor men jag har en bra lampa.Hon borde ha mat som räcker till men hon uppskattar när hon får sällskap ett tag och hon trampar omkring och spinner. Men jag kan inte veta säkert att hon är hemma.Sedan är det dags att mysa med katterna i stugan.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Hawknestgrove
0

Ska koppla av med ett par glas vitt i kväll. Sen blir det nog tidig sänggång. Varit en påfrestande vecka…..

Alexej
0

Och jag har tänd i kaminen nu (första gång på den här säsongen) och några ljus och nästan alla djur är här och njuter.Och dragit för gardinen som jag har istället för en dörr. Nu är det riktigt varmt här. Bara Bulle fattar inte hur man kommer genom garninen. Han lär sig nog…

Casy och Elvis, fast Casy tycker det är lite suspekt med katten så nära.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

hoho, Alexej! Här har vi eldat hela sommaren! Lite grann, men sedan en månad tillbaka, så hela dagarna… Visst har vi mysigt, vi som eldar i kaminer……

Alexej
0

Jag är så lat och tacksamt varje morgon jag slipper bära ut askan och hämtar ny ved. Och i sängen har jag värmemadrass!! Men nu blir det ändring, nu har vedsäsongen börjat!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

vanessa
0

Njuter av att ta mysiga och långa bad. Lyssnar alldeles för lite på musik nu för tiden. Ska nog börja med det, för jag saknar det. /Vanessa

Alexej
0

Det är det jag saknar mest-ett badkar.LedsenJag har en stående i trädgård som jag nångång ska bygga till en vedkamin eller hyra en liten etta i stad med BADKAR.

Sidentass
0

#18 Bad ja!!! underbart att äntligen ha ett badkar igen sen vi flyttade till lägenhet..sen har det väl inte undgått något att ett bad på tuman hand inte är fy skam..min badkavaljer heter Bamse! Han går på kanten o puffar o stångas hela tiden..men hoppa ner i spat, se det vill han inte;-)

marieborg
0

#15 Å vad mysigt det ser ut. Är svag för hund och kattbilder.  

Jag blir alltid så glad är jag ser min brorsdotter Selma,  6 månader. Bebisar är ju för söta!

Här ligger hon i mitt knä.

marieborg
0

En till…

Engla
0

Ta det luuuugnt, säger Blixten! Cool

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Alexej
0

Tessan och Elvis. Inte heller Tessan tycker det är så behaglig med en katt bakom sig.

Alexej
0

Bulle sover!

Hawknestgrove
0

Alexej? Bära ut askan varje morgon<? Varför gör du det? Här gör jag det varannan vecka……Blir en hink full i varje kamin då.

Alexej
0

Det brukar blir så mycket aska….Sedan gillar jag när den är rent och jag kan förbereder kaminen för kvällen. Men jag har nog lite städmani…

Hawknestgrove
0

Hm…. det är inte bra, att det är alldels rent i botten på kaminen,du ska ha lite kvar i botten! Skyddar godset!

Alexej
0

Jag, botten låter jag ligger kvar. Men nu eldar jag upp mycket shitved som gamla möbler och sånt, då blir det mycket aska och metalldelar. Bruka börjar varje höst med sånt innan jag börjar ta av bra ved. då blir det också mindre aska.Flört

Hawknestgrove
0

Hehe, här åker beg. kattsand in i kaminen!

vanessa
0

Jag myser av mina underbara kissar. Som Tildas gröna ögon. De värmer mitt hjärta i massor. /Vanessa

MorganP
0

Jag är udda etersom jag är kille men är så härligt att varje morgon vakna upp och ha en 1-3 katter sovande i sängen. Härligt, javisst, men svårt att stiga upp då man ju vill ligga kvar och de ska få sova samt "prata" färdigt. Tar alltid en halvtimme längre att stiga upp genom detta, jobbigt…

Sidentass
0

#32 Jo….känner till detta …ha man gomissar i sängen så är det lätt att man inte kommer upp, dom har någon magisk förmåga att få en att ligga kvar…

Kattolin
0

Även jag är lite "tassoman". Älskar att pussa på trampdynor och ögon och nos. Trycka ner ansiktet i en luddig mage är också supermysigt. Att lägga sig på kvällen och lyssna till Stina som ligger i min gamla docksäng vid elementet och bara spinner och spinner. Denna kisse spinner t.o.m i sömnen tror jag. Så har det varit i dom drygt 9 år hon bott hos oss. Kom ju till oss c:a 6 mån gammal hemlös liten tös.  Simba gammelkatten ligger ofta i eller faktiskt uppepå knävecken. Alltså om man ligger på sidan så ska han ha överkroppen liksom uppe på benen för att så småningom kasa ner i knävecken. Elsa föredrar eget rum och sover på soffan i rummet intill sovrummet. Elsa kommer ofta och myser i soffan framför tv. Då ska hon upp på axeln och buffas och så kommer den obligatoriska nästvätten. Det spelar ingen roll hur nyduschade matte och husse är. Vi lyckas tydligen alltid att glömma tvätta nästippen. Inga problem då Elsa sköter om det.

Hennum
0

ååh. vad jag började sakna missan nu, som dog för nån månad sen. hon brukade vara inomhus på kvällarna och sitta i våra knän när vi kollade på tv, man ville verkligen inte resa sig upp och störa henne, hur sugen man än var på att ta en macka :P

men jag har ju 3 stycken myskatter kvar, får väl mysa extra mycket med dom nu när jag kommer hem.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan