Pontus och Milou
Milou gillar att man leker med henne med ett långt snöre. Man drar snöret efter sig så hon kan stoppa den med tassen så man släpper taget. Nu ikväll har Pontus jagat snöret oxå
Men när han hade tagit tassen på snöret så att den låg på golvet, tog han den i munnen och stack till sin fåtölj.
Tydligen ville han ha den för sig själv. Nu har husse fått klappa honom när han ligger i sin fåtölj. När båda katterna åt mat mitt emot varandra ikväll, så tog Milou ett steg framåt för att pussa Pontus i pannan, men sen snabbt tillbaka till sin matskål. Pontus brydde sig inte han var så upptagen av att äta sin mat
Så det går framåt för Pontus hos oss, och det är ju kul..
Vad roligt att höra! =)

Läste det om pussen i en annan tråd, det är verkligen skoj att höra :D
du ser , det går framåt, pussa båda från mig Maggan47

Jag ser att katterna är vänner det är matdax,då kan dom sitta bredvid varandra utan bekymmer.
Men när Pontus vill vara nära Milou så springer hon därifrån. Det kanske tar sin tid att dom blir vänner. Måste berätta att nu först får husse klappa Pontus när han ligger i sin fåtölj , ja även på magen..

Men bara när han ligger där, inte annars.

Vad härligt att läsa! 
Söt bild också 

härligt att läsa om kissarna.. dom kommer att bli bra kompisar tror jag även fast det går långsamt……
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

#6 Jag tror precis som dig :D
Jättekul att läsa!! Jag är helt övertygad om att de kommer bli riktiga vänner
Med tid och tålamod kan man komma långt och jag tror också som övriga här att kissarna säkert blir goda vänner så småningom.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
jag tror också att milou o pontus kommer att bli kompisar. det tar kanske bara lite tid. kul att erik får klappa pontus. krama pontus från lasse. kram solweig

Nu har det hänt saker här..
När Milou satt och åt mat i köket så kom Pontus direkt fram till henne och pussade henne på nosen. Hon var med på det verkar det som.
Sen strök dom sig mot varandra så Milou kunde nosa på hans ända
Jag blev alldeles varm om hjärtat när jag såg det hela. Så ni har rätt att dom kommer att bli vänner till slut men det tar sin tid.

Å vad härligt att läsa essut!! 

Vad kul! Det tar sig allt!
det var ju det jag sa, att dom skulle bli kompisar till slut bättre sent än aldrig. krama milou o pontus från mig. vi kommer tiller nån gång o hälsar på pontus o milou. kram solweig. maggan hänger nog med.
vad bra det blir när katterna får bestämma själva kram till svart vitisarna från Maggan47

När dom fick sin "nattamat" igår kväll så gjorde dom samma sak igen, fast ingen puss den här gången.
Tack alla för att ni tror att katterna kan bli kompisar om ett tag. M

När jag satt här framför dator kom sambon och sa att Pontus och Milou ligger i sängen en halv meter ifrån varandra.
När jag tittade in så tittade dom på mig båda två. När jag gick därifrån så kom Milou efter mig, hon ville ha mat. Så det går framåt lite i taget och det är ju bra.
Igår när när jag låg och sov efter jobbet sa sambon att jag hade två katter i min säng, en bredvid mig på kudden och en i vid mina fötter. Tänk att jag inte hade märkt nått, var väl så trött efter att ha jobbat natt..

Inatt har Pontus och Milou legat i min säng bredvid varandra. Blev så glad när jag såg dom..Pontus är verkligen en kelig kisse, han vill bara kela dagarna verkar det som..

åååh, vad kul :)

Syns att dom är vänner när det gäller mat.

Pontus vill gärna puffa på Milou, men hon är fortfarande lite rädd.
dom är ju så söta bägge två. det är ju bra att dom kommer mer o mer överens. det är väl bra

Vad roligt att läsa att det går framåt! :)
#20 Vem är vem? 

#22 - det måste vara Pontus till höger, för han är (var iaf) verkligen bastant när han bodde hos mig iaf. 
Essut, så underbart det är att höra om Pontus' framsteg, det värmer mitt hjärta! Han fick verkligen det bästa hemmet han kunde ha fått.

#23 Jaha :)
De är ju lika som bär bakifrån :)
det var ju svårt att se vem som är vem. men dom är ju så söta. måste snart åka dit o se dom i verkligheten.

#22 Missempty har rätt ang. Pontus.
Visst är dom lika bakifrån, lika tjocka båda två…
Missempty. Pontus trivs bra hos oss, nu får husse klappa honom och han går inte undan när husse går förbi..Det är bra att jag jobbar natt för då måste Pontus lita på husse…
Solveig, om ni kommer så lovar jag er att båda katterna är under sängen hela tiden. Så ni har ingen chans att kolla in dom

Hurra, nu får jag bära Pontus och pussa han i pannan utan att han sticker iväg. Igår tog jag upp honom i mitt knä när jag satt i fåtöljen, han låg i mitt knä en bra stund medan jag smekte honom.
Man blir så glad…
#27 Vilken glädje att höra!

Issa. Pontus är helt underbar tycker vi, gosig som bara den. Tur att Kerstin här sa att vi skulle kolla upp Pontus.
Nu kan dom ligga bredvid varandra i sängen på dagen.

(sängen är obäddat för jag hade nyss kommit upp för att ha legat en stund mitt på dagen)

Idag har Milou tvättat Pontus i pannan väldigt länge, när dom låg i sängen bredvid varandra. Han är så kelig av sig så det är inte klokt. Han vill bara ha mer och mer kel även av husse nu..
Glömde berätta att Pontus gav Milou en härlig puss som tack för hjälpen av att hon tvättade honom..
Nu ligger båda katterna i sängen på nätterna, det känns skönt..

den rosa pläden kommer från London som han gillar jätte mycket.

Så härligt att höra! Vilken lycka! Söttrollen :)
vilka finingar Örebrotrollen Maggan47

Mary-kate var här idag med sin dotter Sarah, tänk att Milou inte alls var rädd, nä hon kom självmant till dom för att bli klappad.
Tyvärr så sprang Pontus och gömde sig. Men det kanske kommer att han vill bli klappad när Sarah ska bo här i Kungsör.
Milou var inte alls rädd, har blivit en liten tuffing. Hon skulle prata och höll på med mina skor. Det luktade antagligen katt. Hon såg söt ut med sitt svart skägg. Vad synd att Pontus var skygg men det kommer tror jag.