Katt-tanter
När blir man en katt-tant…? 😊
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Man blir inte, man är. 😺
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#1 Men hur upptäcker man det? 🥰 När förstår man att man ÄR en katt-tant?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
- Redigerat 2021-09-14 12:56 av Uppkatten
Finns det kattgubbar också?
#3 Är det inte de som samlar på sig kattkolonier som de sedan skjuter i goda-vänners-lag när andan faller på….. 😖
Vad???😱
Inte helt ovanligt ute på landsbygden dessvärre.
Det är inte sällan som det är just gubbar som samlar på sig en växande skara katter, som de matar. Katterna ska förstås vara okastrerade, och särskilt viktigt är det tydligtvis att hankatterna inte kastreras.
När katterna blir (väldigt) många, och det kanske kommer in klagomål från grannarna, och länsstyrelsen börjar skicka brev och vill komma förbi, ja, då kommer bössan (och alkoholen?) fram…
Ja, kanske kommer bössan fram tidigare än så. Det händer.
Den skaran män brukar jag kalla för kattgubbar.
Så - den manliga motsvarigheten till katt-tanten kanske snarare är katt-farbrorn..? 😍🙃 En klok och bra person med både hjärnan i behåll och hjärtat på rätt ställe 🥰….?
#6: Isåfall är min man en KattFarbror!🤗😅😻
Cats are like Potato Chips, You can't just have one!
Jag tycker att man blir en katt tant eller katt farbror så fort första katten tassar över tröskeln.💖
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#8 Så tänkte jag också och att man är helsåld på katten. 😺😻
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Nidbilden av en katt-tant är en halvtokig kattsamlare och i vissa sammanhang kallas katt-tanter även för "galna kattkärringar", men för mig betyder katt-tant att intresset för katter inte bara handlar om den eller de katter man själv har eller har haft… utan att intresset/engagemanget till viss del även handlar om andra katter, t.ex. hemlösa katter, efterlysta katter, andra kattägares katter, raser/utställningar/avel eller kattbeteenden. Att kattägandet och kattintresset har blivit en betydande, självklar och bestående del av livet. Inget man bara byter bort mot ett annat intresse.
Jag har varit en katt-tant i ganska många år nu. 😊
Sajtvärd Katter iFokus
Jag har också varit en "crazy catlady" hela livet. När jag var ca 3-5 år så bar jag hem katter som sprang lösa ute i bostadsområdet, mamma släppte dock ut dem ganska snabbt igen! 😅 Jag tror att jag var 7 år när jag tillslut fick en egen katt, och på den vägen är det. 😻
Crazy catlady eller Catcrazy lady…? 🥰
#12: 😅😅🤔Ja vilket är det? Båda kanske!