Efterlysning av vår katt Mysak
Har du sett Mysak?
Han bor i Uppsala längs banvallen (Läby-Österby) men försvann måndag morgon 30/8.
Det är väldigt olikt honom. Mysak är mycket social.
Färg: Cremetabby med vitt och lite grå underton. Svart pigmentfläck på nosen.
Vågor i pälsen på huvudet. Utekatt.
Halsband med pingla om den är kvar.
Chippad Nummer ----------42510
Hjälp! Om du så bara sett en glimt,
snälla meddela oss. 🧡
Titta i låsta utrymmen, kontakta oss om ni ser honom.
Kiki 0703112238
Bosse 0705726494
eller mejla
kikirosanderandersson@gmail.com
Är det vid banvallen vid Nåsten? Nära Läbyvadsvägen? Är mycket ute i naturen där, så i så fall kan jag försöka hålla lite extra koll. Ta gärna del av VILSEs söktips och följ dem. Håller tummarna för att han snart är hemma hos er igen! ❤
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
- Redigerat 2021-09-04 09:24 av Uppkatten
Tack rara.
Mysak kom hem för en timme sedan! Mager som en skrika. Förmodligen har han varit instängd någonstans.
Vet ej riktigt hur jag tar bort mitt inlägg, det kanske du kan hjälpa mig med?
Vänligen Kiki
Inlägget får gärna vara kvar, det ger hopp till andra som söker efter sina försvunna katter. 💖🐈
Om Mysak har gått ner mycket i vikt så bör du kontakta t ex Uppsala veterinärmottagning för handledning. Katter som blir utan mat så här behöver matas igång försiktigt för att inte få problem med levern. Katten är som djur väldigt känsligt för svält.
Att jag rekommenderar Uppsala veterinärmottagning beror på att de har helgöppet, samt att jag vet att de har extra kunskaper om detta eftersom de ofta tar hand om katter ihop med katthemmet.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Tack för råd 🙏🏼 Ja, lever och njure behöver kollas upp, han har magrat rejält. Jag har mejlat och ska ringa u-a veterinärmottagning (vår husveterinär, de kan katter:-) imorgon kl 11 när de öppnar. Vi har matat med små, små portioner blötmat utrört i vatten. Han är trött, lite chockad och stirrig. Men han är här.
#4 Det låter jättebra! Jag vill minnas att man ska ge ungefär 25% av det normalt födointag det första dygnet, fördelat på många små måltider, för att sedan successivt öka upp till normalt födointag under cirka 10 dagar. Undvika kolhydrater.
Men det beror förmodligen också lite på den enskilda katten och vad katten har råkat ut för, och är förstås avhängigt hur katten mår under den här perioden (det måste veterinären bedöma vart eftersom).
Otroligt skönt att Mysak är hemma igen 💖, och jag hoppas att allt går bra nu 🥰. Du får gärna skriva en rad och uppdatera framöver. 🐈
Kom förresten att tänka på hur jag och en bekant (och säkert många, många andra!) letade försvunnen katt i Nåsten förra hösten, i flera, flera veckor. Även då hittades kissen så småningom, mager men vid gott mod. Katt med tunn päls och många kalla dygn ute, men med långsam igångmatning gick allt bra. Han befann sig dock utomhus, så förmodligen fick han ändå i sig något att äta, även om det inte alls räckte till för att hålla hullet etc.
Håller tummarna för er! 🥰