Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattpratövrigt-kattrelateratkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhembortsprungna-upphittade-katterkattens-beteendetips-rådkattens-statusskygga-katter
Läst 121 ggr
MaddeleneE
0

Värmekamera sökes!!

Min älskade kise har rymt, och eftersom hon redan är en väldigt skygg katt så tror vi att hon ligger och trycker någonstans. Och jag börjar bli väldigt orolig nu eftersom det gått flera dagar, nu vill jag veta om hon ligger någonstans och vem vet, kanske har ont!

Finns ingen värmekamera att hyra i närheten av Kristianstad, Skåne och jag börjar bli väldigt desperat!!

Finns det någon som kan hjälpa mig?

Mvh Madelene

Uppkatten
1

Vet att det finns typ sådana här att koppla till mobilen https://m3.idg.se/2.1022/1.585315/sa-gor-du-mobilen-till-en-varmekamera

Har själv varit med några gånger när värmekamera använts vid kattsök.

Du kan också överväga att köpa/låna/hyra en åtelkamera som kan hjälpa dig att försöka få syn på kisse där ute. Det finns dyrare åtelkameror som skickar bilder (som utlöses av rörelse) direkt till mobilen, och billigare åtelkameror som enbart har ett minneskort som man får kolla då och då.

Kanske känner du någon jägare som kan ha sådana här prylar? Köpte själv en åtelkamera för några hundralappar på Rusta (!) för en del år sedan på extrapris.

Men åtelkameror som kan fota dygnet runt kan vara bra på strategiska platser.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Seek Thermal är ett litet tillbehör som gör att du kan ta bilder likt en värmekamera.