Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1078 ggr
sofia85
0

Lämnar Hittekatter

Hejsan Alla!

Jag vill bara säga hej då och lycka till alla ni som hjälper alla katter därute i långa landet.

Jag lämnar nu Hittekatter… och det känns väldigt sorgligt faktiskt, kommer sakna många av er.

Och så… God Jul och Gott Nytt år såklart :):):) Hoppas alla får ett bra 2008!

Erika91
0

Nej! Varför ska du det? :/

Men God Jul och Gott nytt år!

storAnnette
0

God jul!

siberlina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

va synd  ,jag tycker   du  absolut ska  vara  kvar.men om du har  mycket att   göra så  behöver du  inte va inne  jämt…

Jenya
0

God Jul! Och gott nytt år på dej med!

Madde80
0

God jul och Gott nytt år, hoppas att du får en trevlig fortsättning!

Jenna-Gun
0
Wiizy
0

#0 - NEJ. det får du INTE göra! Jag stannade ju, då ska ju du stanna. ;)

Varför sticker du? :(

God jul & gott nytt år iallafall, till dig o katterna!!!

Ankie
0

Men varför ska du göra det?

solweig
0

undrar också varför du lämnar hittekatter.

sofia85
0

ibland känner ja att det blir för mkt från såna här forum. Alla tycks misstolka det ja vill göra för katter. Känns som många försöker få mig till någon person som ja inte alls är. Ja vill bara hjälpa katter till att få det bättre. Men ja orkar inte ta kritik längre. Ja tar all min ledig tid till saker med katter..

Ankah
0

Ja, Sofia, jag håller med, folk är ibland löjligt snabba med att tolka saker man säger till att man är en okunnig snorunge som tar in katter för att plåga dem. Det kanske kan vara så att undertoner osv tolkas in när de inte finns och så, det är ju lite svårt att kommunicera på det här sättet. Jag förstår om du känner dig påhoppad, bl.a. vad gällde stiftelsen (för det var väl du?) men jag tycker du ska försöka igen. Försöka låta det rinna av dig, som vatten från en gås.   Glad  Vi har ju en hel del skoj här också!

sofia85
0

Ja det är jag… ja tar inte åt mig så ang påhopp… ja vet att ja gör en bra sak. Ja vill bara rädda alla katter som har rätt ett bra liv men ibland känns det som att alla bara letar fel på varandra. Om alla som försöker göra något bra för den kritiken ja fått tror ja folk skulle sluta göra bra saker.

Jag ska visa alla som inte trott på våran idé att vi ska klara det. och sen ska vi bara hjälpa alla katter vi kan!

JosephineF
0

Tråkigt att du ser det så Sofia. Som jag ser det har du dels fått kritik för stiftelsens regler men allra mest tips om hur du kan förbättra den. Som den offentliga person man blir när man startar ett sånt projekt får man tåla lite kritik och ta till sig den för att göra stiftelsen bättre. Det är ju trots allt väldigt erfarna personer som försökt ge dig råd. Jag tycker det är jättetråkigt om du lämnar hittekatter, för du har mycket att ge oss, samtidigt som du har massor att lära från den grupp människor som finns här och som har många års erfarenhet. Jag hoppas du tänker om och beslutar dig för att stanna, du är lika välkommen som förrut!

Ankah
0

Vare sig du stannar eller ej så är ju det viktiga att du gör just det - fortsätter att göra ad du kan för att kissarna ska få det lite bättre!  Glad

sofia85
0

Det här handlar inte om stiftelsen… Ja såg det böev här med stiftelsen att det var bra. Vi har ändrat mycket sen dess, av alla tips som ni gav så det handlar inte alls om den…

sofia85
0

Ensam är stark men tillsammans kan man flytta berg!Glad

JosephineF
0

Okej Sofia! Det låter bra! Men jag hoppas fortfarande att du tänker om och reder ut problemen med berörda parter. Problem är till för att lösas och allt brukar kännas bättre bara man pratar om saken! Det här forumet kan vara hårt i tonen ibland, jag har själv varit med i heta diskussioner. Men i slutet av dagen är de dessa diskussioner man lärt sig av.

Jag hoppas du blir kvar!

sofia85
0

Men ja har mått ganska dåligt av många diskussioner och anser inte att ja ska må dåligt av att försöka göra något bra.

Ja har som sagt redan bestämt mig men tack ändå Jossan för dina ord. Tack alla ni som skriver snälla saker :)

JosephineF
0

Givetvis ska man inte behöva må dåligt, men jag ser det mer som att man utvecklas av diskussionerna här. Hittekattsproblematik är ju inte ett roligt påfund hur som haver. Undra just om jag ska ta och starta en "Stanna-Sofia-kampanj"?  Fniss.. Jag som precis lärt mig att skriva artiklar.. ;)

Men du - sov på saken! =) Vi finns kvar här i morgon också =)

Lena
0

Jag tycker också det är synd att du slutar. Jag vet inte av vilken orsak du fattat det beslutet, eller vad det är som fått dig att må dåligt?

Vi hade lite olika synpunkter runt det här med fonden det kommer jag ju ihåg. Men det var inte illa menat från någon vad jag kunde se, däremot var många engagerade och ville av den anledningen dela med sig av erfarenheter och goda råd. Så är det i mycket här på Hittekatter i Fokus, det finns ett glödande engagemang som ibland kan misstolkas för något annat.

Överhuvud taget är det lätt att det blir missförstånd i sådana här diskussionsforum eftersom vi bara kommunicerar skriftligt. Därför skulle jag råda dig att ta upp det med den/de det gäller via PM.

Det är ju jättebra att du liksom många andra av oss här på sajten engagerar dig för hittekatter och försöker hjälpa till. Fortsätt med det Sofia och stanna kvar på Hittekatter. Vi är ju nästan 1000 medlemmar nu som du kan diskutera och dela erfarenheter med.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

sofia85
0

Du e för söt Jossan… d kommer bli en mycket bra hittekatts reporter tror ja…:) Du vet att du när som helst får hjälpa till med kattbladet igen..! :)

siberlina
0

sofia, jag tycker det är  synd  att du verkar  känna dig pressad att   göra en massa saker, det som är bra   med den här  sajten  är  att   den    finns och  sen ska det  inte finnas  något  tvång  vad man vill   göra. jag   har  för  tillfället ingen  katt , men jag  hjälper     vänner    med deras katter    när  dom  reser bort  mm, och  så är  jag  lite av en stöd matte  till en    katt och så    brukar  jag   betala   lite  pengar   till   insamlingar  ibland   och  månadens  katt  ,men jag bestämmer skälv  hur  mycket. och skriver  jag  inlägg här  så   här jag berädd  att   få  komentarer , så man får väl    tänka  på det , vi tjejer   kan  ju va  lite  bitchiga   ibland    eller… ,jag  tycker du verkar  göra ett  fantastiskt  jobb  för  katter  , och det ska   du  va stolt  för, men  du måste  ochså    se  vad  som  är  bra  för   dig ,men för den delen behöver du  ej    hoppa  av här,  tänk  om  alla    skulle  hoppa   av, jag hoppas  du  är  kvar , det är många som  vill det, ha  det så jätte bra.

Faxlin
0

Sofia kan du inte försöka se det som att det du tar som kritik inte är kritik utan goda råd av folk som bryr sig. Att folk protesterar är ju ett sätt att bry sig. Om vi inte tyckte om dig här inne och inte trodde på att du gör bra saker för missarna så skulle vi inte bry oss om att prata med dig och försöka ge råd. De man inte tycker om skiter man i. Men vi skiter ju inte i dig. Vi försöker ge råd. Jag vet att jag personligen kan låta hård när jag skriver, även fast jag vet att jag är en glad skit och inte menar mina inlägg hårda. Men det är liksom svårt att få med tonläget när man skriver. Jag tror inte för ett uns att jag är ensam om att ibland låta hård i mina inlägg utan att de är menade så. Vi har alla en sak gemensam minst. Och det är att vi älskar katter och bryr oss om de som andra inte bryr sig om. Sedan kommer det alltid finnas saker vi alla tycker olika om. Vi är 1000 medlemmar, vore mer konstigt om alla tycker lika och gör lika. Inte ens vi som är Medarbetare eller Sajtvärd tycker lika om allt. Även vi är människor som har egna åsikter i saker. Men man får lära sig att respektera folks åsikter och skilja på åsikt och person. Det kan vara svårt jag vet det. Men det finns trådar där jag är ruskigt oöverrens med medlemmar/medarbetare här inne och andra där jag är rörande överrens med samma medlem/medarbetare. Så då kan man kanske lättare se skillnad på åsikt och person. Jag kan tycka illa om någons åsikt, men för den delen tycka om den personen. Likaså som jag kan tycka illa om någons åsikt, men ändå respektera åsikten som sådan för att det är en annan människas åsikter och alla har rätt att tycka vd de vill. Försöker du tänka så tror jag att du ser våra råd på ett annat sätt. För det är ju inte så att vi struntar i dig, eller fryser ut dig, eller ens visar att vi inte tycker om dig. Vi delar bara inte alltid samma åsikter i allt. Men i vissa gör vi det.

Så stanna du, sajten lever eftersom vi är många med olika åsikter som faktiskt talar med varandra och inte om varandra. Utan vi talar om det som ligger oss alla varmt om hjärtat: Hittekatterna.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

martdat
0

#23 Bra talat!

jag har själv lärt mig nya saker sedan jag hittade hit, jag håller heller inte med alla alltid men alla ser ju på saker på sitt sätt efter sina erfarenheter, klart vi inte kan tycka lika alla och skulle vi göra det så skulle det bli en aningen trist med att sitta här och bara hålla med varandra Skrattande så stanna du!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

anebit
0

Jag har lärt mig massor sedan jag hittade hit…………..Glad

Så stanna du sofia85 och ta till dig de råd du får ingen menar nåt illa…….  även om det hettar till ibland.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Simson
0

Hur än det blir, Sofia, så önskar grabbarna och jag dig en riktigt God Jul och ett mycket Gott Nytt År!!!

Många tack för de KattBlad som mina pälsklingar är med i!! Gjorde mig stolt!

Skulle du ändra dig så är du varmt välkommen tillbaka!! När abstinensen slår till menar jag… Flört

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

You can check out anytime you like, but you can never leave….. Tack ÅSa, för de jättebra orden!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

siberlina
0

vi hoppas du har  ångrat dig  ,och stannar kvar

Imasy
0

vad jag vet så har Sofia avreggat sig helt här….

vanessa
0

Du har rätt, hon har avreggat sig. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Erika91
0

Nej jag tycker att det är så synd Sofia. Jag tycker att du lärde oss mycket här på hittekatter, iaf. mig.

Imasy
0

som jag förstog på henne vart det lite turbulens, och hon kände att hon inte trivdes riktigt. kanske kommer hon tillbaka igen en dag, vem vet?

Lena
0

Inte så mycket vi kan göra tyvärr om någon inte vill vara medlem längre på sajten. Tråkigt naturligtvis, men alla trivs inte på alla sajter. Så kommer det alltid att vara.

Sofia har dock haft en plattform här för spridning av sitt kattblad, diskussioner om fonden hon vill starta, sitt jourhem och andra ideer och tankar. Vi är ju ganska generösa här när det gäller möjligheten för medlemmarna att göra PR för sina egna projekt så länge som det gynnar hittekatterna. Det är inte på alla sajter som det tillåts. Jag som Sajtvärd ser det som ett givande och tagande.

//Lena - Sajtvärd för Hittekatter i Fokus

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Imasy
0

ja alla här kämpar ju mot samma mål på våra egna sätt.