Fallskydd eller klättervägg...?
Idag såg jag från gatan hur ägaren till en högaktiv katt hade nätat in balkongen för att ge sin katt lite extra stimulans. Helt rätt tänkt förstås.
Det var bara det att in-nätningen bestod av fyra tunna slanor och någon form av nät som inte nådde ända upp till nästa balkong… Kattägaren måste ju ha trott att det skulle fungera, och att katten skulle fatta att här var det stopp, och att det hela skulle vara säkert och förhindra ev. fallolyckor. Så hen hade släppt ut sin katt.
Katten i sin tur jublade högt över att äntligen ha fått en alldeles egen klättervägg och for i full fart iväg uppåt. Ja, tack och lov fick kattägaren tag i sin katt innan den trillade över nätkanten, annars hade det kunnat bli ett fall på rätt många meter… Kattägaren lyfte bestämt in kissen och stängde balkongdörren.
Nu hoppas jag att in-nätningen utvidgas och förstärks rejält innan kissen får prova att vara på balkongen igen…
Själv rekommenderar jag att man använder stadiga träramar och svetsnät. Och att man inte lämnar en springa kvar som är bredare än 2 cm….
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Tur arr det gick bra, verkligen! 🙀
Det var bra tänkt, men inte ända fram …
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen