Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 554 ggr
sofia85
0

Ang KattBladet

KattBladet kommer ut i mitten av december istället… Det ska bli mitt första julnummer :)

Har ni några ideér eller vill skicka in födelsedagskatter, minneslunden, annonser så kan ni pm:a mig eller maila katt_bladet@hotmail.com

Jag skulle gärna vilja ha artikel idéer…! Finns det någon/något du skulle vilja läsa om? Kom gärna med idéer!! :)

Lena
0

Kanske något om att man inte ska ge bort katter i julklapp hur som helst. Tyvärr finns det vissa som gör det.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

sofia85
0

Det kanske ja skulle skriva om… tack för idén Lena! :)

Hawknestgrove
0

Ja, bättre ide kan man inte ge. Och så tips om försiktighet om alla vackra presentsnören! livsfarligA!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jenna-Gun
0

Oxå levande ljus = livsfarligt

sofia85
0

Bra Jenna Gun!

Det ska ja skriva också..

Wiizy
0

ämm… :P

Kanske typ ge katterna en julklapp *fniss* nej, det där var inte ens seriöst.. ;P   Som hittekatters minsting får man väl skoja lite? (A) ;)

Jenna-Gun
0

Jo men det var väl ingen dum idè

sofia85
0

Puttar upp så att fler skickar in saker,,,

Onikan
0

Generad en jättedum fråga från en trött veronica… Varför är presentsnören farliga? Nog aldrig haft en katt som lekt med dem, men på vilket sätt är det farligt?

sofia85
0

Dom kan bli jätte vassa och jätte farligt om dom sväljer… tror ja i alla fall :)

Hawknestgrove
0

Exakt1 De är vassa och kan snärja ihop tarmarna!! Snören och garner överhuvudtaget är tabu. Fråga Lena här inne, Hon hade en katt som dog, för den svalde ett snöre från kattsandspåse, tror jag det var!

Onikan
0

oj jösses, tack för era svar!

sofia85
0

Ni som vill skicka in födelsedags katter, minneslund eller annons finns det fortafarande platser kvar!

maggan47
0

då ska jag plita ihop en liten runa över Lucas perser som dog 29 november, Maggan47

sofia85
0

Gör det Maggan :( lucas var ju mednär han fyllde 20

Lena
0

#14 Ja Lukas måste ju vara med i kattbladet! Han var en riktig guldkisse som många av oss kände väl genom internet.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ankah
0

Oj! Jag förstod aldrig att han dog, jag bara läste att han blev dålig. Lille vän…   =(

Erika91
0

#11 Å det var bra att du sa det! För nrä jag slådde in julklappar så var Sverker framme och lekte med snöret hela tiden så jag drog av en bit och börja leka med honom och nu har jag ett liggande i bokhyllan för att det är det enda snöre han typ tycker är roligt. De från kattaffären är inte alls lika roliga tycker han ;) Men jag ska ta bort det nu och inte låta han lekla med det! Tack än en gång för att ni sa det!
Men då är det inte bra för en katt att leka med en gasbinda (eller vad det nu heter)…

Sofia är det försent att skicka in bilder till julnummret?Generad

Hawknestgrove
0

Ja, man kan ju låta dem leka md ssnören när man är med själv. Bara man inte är tankspridd och glömmer sig

Erika91
0

#19 Haha han kan ionte leka själv, man måste stå där och vippa fram och tillbaka :P

Lena
0

#11 Ja det stämmer. Bellman en underbar katt vi hade tidigare gick det tragiska ödet tillmötes att han dog av en tråd från kattsandspåsen. Det gick inte att rädda honom trots idog insatser. Trådar, snören och liknade trasslar in sig i tarmarna och kan leda till tarmvred. Därför ska man vara oerhört försiktig vad gäller allt sådant.

//Lena