Exsambo hotade skada katterna
Jag föraktar verkligen män som hotar familjens djur för att skaffa sig makt över kvinnan i familjen.
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/kvinna-far-ratt-till-skadestand-exsambo-hotade-hennes-katter/
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Tyvärr ingen ovanlighet. 😖
Dessvärre går det längre än "bara" hot ibland.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#1 Ja, visst är det så. Män som beter sig så är öht inte värda att kallas män. De är bara ynkliga.
Kan dock tillägga att problemet finns även i samkönade förhållanden, och ibland är det kvinnan i ett förhållande som hotar. Aĺla varianter finns, men vissa varianter är mer vanliga.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Lägger in en länk här till VOOV.
Via dem kan djur få skydd i jourhem så att den som är våldsutsatt får bättre förutsättningar att fly/sätta sig i säkerhet utan att djuren råkar illa ut
#3: Bra!
Det är något jag tycker ska spridas mer, är det ok att jag lägger in länken på några andra sajter? ❤️
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#4 Det är väl bara jättebra om vi hjälps åt att berätta att VOOV finns, både så att våldsutsatta får veta, men kanske finns det också de som vill vara jourhem och som uppfyller kriterierna för det.