Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten-medlemmarna
Läst 1887 ggr
Sarah
0

Osmo och Vitnos

Hej hej. Sarah heter jag och har länge varit medlem på iller.ifokus. Nu har vi bokat två små hittekatter så då verkar det lämpligt att bli medlem här oxå :) Osmo kommer från stokholms katthen och är en långhårig social buse. Vitnos är från hammarby sjöstad och söt som socker. Men hon är fortfarande lite rädd för människor :( Men det blir nog bra bara de får komma hit och bli lite hemmastadda. Längtar!!! Förhoppningsvis kommer de i början av nästa vecka :) :)

marieborg
0

Välkommen hit och vad kul att du ska ta hand om de små!

Förstår att du längtar!! Perfekt med en social buse till skygge Vitnos! Håll oss uppdaterade, tack!

Naquita
0

Grattis:och Välkommen D Bilder på sötnosarna vill vi se sedan när de kommit:)

kattlover
0

Välkommen hit!  Kul med nya små familjemedlemmar!

En allmän, kanske dum, fråga: Fungerar illrar ihop med katter?

Kittekatten
0

Hej Sarah, det var jag som fångade in Vitnos tillsammans med akutmatte, och döpte henne gjorde jag alldeles själv ;-). Hon och syskonen landade hos mig efter infångning, tills vi visste vad vi skulle göra med dem. Blir säkert jättebra att hon får en social buse till kompis, lycka till med kissarna!

Sarah
0

Tack tack.

#3 Det är många som har katt och iller ihop, men det blir självklart en invänjningsperiod osm kan vara svår. Men vi har hus och illrarna får inte vara på övervåningen. Dit kan katterna alltid gå om det blir för mycket. Det var anledningen till att vi valde att ta kattungar. Vi tror att det är enklare för dem att lära sig komma överens med illrarna.

MelindaS
0

Välkommen hit!!! =) Underbart att du ger hem åt dessa fina katter. Hoppas det kommer att gå jättebra! Och är det något så kan man alltid vända sig hit till hittekatter.ifokus, här hjälper alla varandra så bra. Och som sagt lite bilder på sötnosarna vill vi GÄRNA se när du har kort på dem. =)

Kramar Melinda

Misan
0

Härligt att jag kan få fortsätta följa hennes framsteg här, även om jag förväntar mig det även via mail och telefon ;-))

Lisa

Wiizy
0

Roligt, det lär gå jätte bra ju ;)
Lite bilder skulle vara roligt :)

Sarah
0

Lisa, klart att vi hörs på mail och telefon oxå. Jag har registrerat mig på sks oxå och sett dig där med :)

Bilder kommer så snart jag har några att lägga ut. Men bilder på illrarna hittar ni under min profil.

Alexej
0

jag har haft iller och ungkatt tillsammans. De var bästa kompisar. De lekte och busade hela tiden. Favoritlek var att en av de kröp under mattan och sen hoppade den andre på högen som rörde sig. Det var vilda förföljelsejagder tvärs genom huset.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

maggan47
0

välkommen hit säger jag också, ska bli kul att följa ungarnas öden och äventyr Maggan47Kyss

johnnys girl
0

Välkommen hit Knubbs. Kul att se dig här. Det är mig du mailat med när du anmälde intresse för världens sötaste Osmo.

Osmo

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Sarah
0

#12 Vad trevligt. Redan har kattvärlden blivit ganska liten :)

Sarah
0

I morgon ska vi hälsa på Osmo igen innan de kommer. Innan ska vi skaffa klösmöber och skriva papper på Vitnosen. På måndag ska de dimpa ner här :) Jag och killen (som oxå heter Osmo) är lite nervösa nu :) Visst är han söt?

JosephineF
0

Han är supersöt! Har du digitalkamera så du kan bombardera oss med bilder på måndag? =)

emjon
0

Hej och och jag önskar dig också välkommen hit. Jätteroligt att du snart får hem två små troll och då blir det nog full fart. 

Såg att du skall kolla efter klösmöbler och då kan jag tipsa dig om Bromma Zoovaruhus som har rea nu inför flytt till nya lokaler.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Simson
0

Välkommen hit! Vad roligt att du blir medlem hos oss också!!

Vad roligt att få följa Osmo och Vitnos! Vi kommer att "kräva" fler foton! =) Kommer de att heta det senare också?? Med tanke på att sambon också heter Osmo…vilket sammanträffande?!! =)

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Sarah
0

#16 Tack, vi är faktiskt på väg dit nu :) Eftersom stadskatten ligger i bromma så var det praktiskt.

Roligt att ha hittat hit, men det är verkligen en tung sida. Tårarna har runnit många gånger. Det är även jobbigt att tänka på de katterna man inte tar hem som vi ändå tittat på. På Djurhjälpen hittade vi flera som vi gärna hade tagit med oss hem, men det får räcka med två för nu.

Sarah
0

Nu har de äntligen kommit. Osmo är lite rädd för Vitnosen och hon ligger och trycker i en hylla. Osmo är framme, men väldigt försiktig. Vitnosen spinner då man kommer och klappar. Men vi har lämnat dem ifred på övervåningen nu så det kommer fler rapporter senare.

marieborg
0

Å vad spännade! Ser fram emot fler uppdateringar och bilder när de vant sig vid den nya miljön.

Lycka till!

maggan47
0

spännande läsning, vill höra uppdatering Maggan47

Kittekatten
0

Precis, nu vill vi höra hur (bra) det går. Har Osmo kaxat på sig och har Vitnos flyttat sig från hyllan? Berätta! ;-)

Sarah
0

Vi busade massor i går kväll allihopa, men så fort Vitnosen fått nog gömde hon sig under soffan där hon låg när vi vaknade i morse. Vitnosen var ganska blyg när jag var hemma på förmiddagen. Osmo däremot var väldigt mysig och vill vara med henne hela tiden, men Nosen drar sig undan även från honom. Fick dock gosa och leka med henne i morse efter lite om och men. Osmo har visat sitt rätta jag igen och busar massor. Osmo fick nosa på en iller igår och tyckte att det var läsligt. Tror att vi kommer ha övervåningsdjur och nedervåningsdjur ett tag :)

Misan
0

Lillsnurpan fattar antagligen inte riktigt vad som har hänt och vart hon har hamnat. Ge henne inte en chans att dra sig undan för hon är igentligen en stor kelgris och busunge. Leksaker ska skramla och låta tycker hon och då är det svårt att låta bli.
Men jag är inte orolig, vet att det kommer att bli jätte bra:

Pussa på henne från mej

Lisa

Kittekatten
0

Härligt att höra att Osmo vill ha kontakt med Vitnos. Hon kommer uppskatta det när hon lärt känna honom bättre. Skönt också att han slappnat av nu och tar för sig, fast jag förstår att det var lite läskigt att träffa en iller för första gången.Skrattande

Sarah
0

Lisa, jodå, hon ålar fram efter en stund. Hon går upp och ner under soffan och kommer utålande på rygg. Har ett charmigt kroppspråk. Klart det kommer att bli jättebra. Hon spinner ju som en motor om man klappar med inte tittar på henne :)

Misan
0

Lilla fegisen, se men inte röra brukar man säga fast här är det tydligen tvärt om. Glad

Jag har lite separationsångest och det blir inte bättre av att Trollis flyttar idag också. Så ha lite överseende med mig.

Lisa

Ps. gillade Illrarna Ds.

Sarah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på dem. För tillfället springer Osmo omkring med en glitterboll i munnen och Vitnosen försöker ta den :)

marieborg
0

Å vad söta dem är! Det ser ut att gå bra..superkul!

JosephineF
0

Är det Osmo till vänster och Vitnos till höger? =) Dom var rätt lika varandra!

Sarah
0

Stämmer bra. Ja de är ganska lika. Just kom det upp en iller på övervåningen och Vitnos tyckte att det var galet spännande. Så kul att se. Osmo har träffat illrarna gansla myclet men är lite rädd. Men nosen var inte rädd alls  :)

Misan
0

Vilken underbar bild, det är skönt att höra att de börjar närma sig varandra.

Väntar med spänning på uppdateringar Flört

Lisa

Simson
0

Fler bilder! Hoppas du kan få till en bild när Nosen ålar på rygg!! Det lät så ofantligt roligt och charmigt att jag gärna vill se det! Nosgos till båda!!

Sarah
0

Litet illermöte. Osmokatt och Tjejen. Det är lite jobbigt att ha både pojkvän och katt som heter Osmo…

Sarah
0
Sarah
0

Så här mycket tycker vi om varandra nu :)

Misan
0

Å vad underbart det ser ut, tack!

Lisa

Sarah
0

Idag har jag fått bära henne i famnen :)

Sarah
0

Bryr mig inte ett smack om att det är katter här när jag ska ha min boll :)

Misan
0

Om du bara visste hur mycket de orden betyder för mej.

Sarah
0

I hemlighet så älskar jag att bli klappad…

JosephineF
0

Vilka underbara bilder! Tack! =)

Kittekatten
0

Åh så mysigt! Puss på dig Vitnos! Ja, alla andra djuren också, men speciellt hon… ;-)

essut
0

Åh vilka underbara katter och illrar du har.

Sarah
0

#40 det kan jag gissa :)

Tack alla, tycker oxå att de är underbara. Osmo är med mig och pluggar hela tiden. Myclet sött, men just nu är den spinnande lilla luddtassen liiiite ivägen. Ligger på mig när jag skriver.

Sarah
0
Simson
0

Vilka härliga foton!! De är små gullefjun!!

Är det inte ytterst roligt för katterna att ha iller som kompanjon?? Iller är vad jag förstått mycket roliga och upptäckande djur? Måste vara roligt att bara sitta och titta på?

Wiizy
0

Vilka söta katter du har, även illrarna(Illern?) :D

marieborg
0

Å vilka fina kort! Så kul att se att de trivs så bra ihop!

Förstår att fd akutmatte är jättegladGlad