Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 612 ggr
Ciiviic
0

Inte så farliga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För varje kväll som går så inser jag att stödmatte är en ganska så snäll människa. När hon sitter där framför sin dator så vågar jag mig fram helt själv och tittar på henne med stora ögon, ibland är jag så tuff att jag till och med vågar lukta på henne massor.

Men ibland så märker hon mig, då kan de hända att jag springer, men låter man lite, så brukar hon vända bort huvudet , då ser hon mig inte längre.

Idag, så var jag framme före klockan sju på kvällen, annars så händer det att jag inte kommer fram förrän klockan 22. men vad gör de, stödmatte är ju nattmänniska.

Men stödhusse, han är fortfarande en väldigt äcklig och farlig människa, så vi hoppas att stödmatte får en egen lägenhet här snart så vi får bo ensamma med henne.

Men idag, då var han lite snäll iallafall, då fick jag och Svea tonfisk, ah syrran skulle också ha fått, men hon är lite skumm, hon vågar sig inte riktigt fram, vet inte varför, hon som var så tuff i början, nu ligger hon bara där under sängen och ser ensam ut : (.

Men jag, jag är framme : ) . Ja, sen efter tonfisken så fick vi skinka, de va så himmlans gott så jag åt direkt från handen på stödmatte, och de va ju inte så farligt.

Snart kanske jag vågar bli klappad utan pinne med, vem vet.

Människor är ju inte så farliga som jag trodde : )

tass Trooya

JosephineF
0

Aaah, vad läcker hon är! Burrig päls minsann! Blir nåt för den nye ägaren att bita i med kam och borste ;)

Ciiviic
0

#1 - hehe aaah skojja inte :P .

Nu ligger hon i hallen och ser så gó ut :  ) . På favvis mattan.. Tittar man ditt så kommer det en massa flörtar : ) .

Men syster hennes har en jätte stor tova bakom benet som jag vill få bort. : ( Men inte så lät när man inte får titta på henne ens : (

JosephineF
0

Hur gamla är dom?

Ciiviic
0

#3  - Dom är födda i juni, ( vad jag vet och dom tror )

JosephineF
0

Ja men då ska dom ju kastreras om några månader, då kan tovorna tas bort i samma veva! Men jobbigt med långhåriga skyggisar. Inte lätt att vänja dom vid borsten kan jag tänka mig..

Ciiviic
0

#5 - Yep de ska dom, än så länge inga tecken på brådska : )

Men så länge dom gör såna här framsteg så : )  

Får sätta ditt en liten borste på min kära pinne och borsta lite försiktigt : )

JosephineF
0

Ja, det kan du ju göra haha!

Ciiviic
0

#7 - Ja något annat kommer ja inte på : /

Men de kan ju kanske funka :P .

HAHA. Svea försöker dra lekröret, med Trooya i… HAHAH

karins
0

Dom är så snygga dessa båda kattjejer!

Ciiviic
0

#9 - Ofc ; ) … Då ska du se dom i verkligheten !

Nu på har vi nyss lekt : Här vare skinka. 

kolla in bilden, älskar den. nu leker dom MASSOR…. 

karins
0

Så härlig bildGlad kul att det går framåt!

Ciiviic
0

Jag älskar den, oj vad dom har leeeeekt : )

hehe , Trooya är bra leksugen alltså. : )

karins
0

Hihi…vad kul hon har :)

Ciiviic
0

Ja asså, bilden kanske inte säger så mkt.

men här hemma äre nästan så man vill gråta av lycka. Oj Oj.

De är helt galet, vad lycklig man kan bli av en sådan sak ; ) ..

Från att ha legat och tryckt bakom tvättmaskin med spott oh fräs till de där på mindre än 3 månader… Sådan lycka

karins
0

Förstår att du är lycklig..när dom gjort såna framsteg..hjärtat vill brista av glädje. Man ser ju på bilden att hon är glad med svansen i vädret och på språngGlad

Ciiviic
0

#15- Ja alltså, genom att dom bara tittar på en utan att fräsa, och allt, sen se Svea också. Ha så roligt över att dom leker med henne.

Vipps, där kom andra tjejen fram i ett språng.

NU sover "husse" haha, så nu vågar sig allafram HAHA

karins
0

Åh vad härligt…jag kan se dom framför mej ;) Alla mina katter sover, jag oxå om en sekund..Ha det så mysigt med kisarna nu…natti..

Ciiviic
0

Mina leker : ) Fullt ös : ) Men de är ju sådan lycka <3

Ja ska med sova . natti natti !

Alexej
0

Underbart, Ciiviic. Blir en katt tillitsfull då är det verkligen en stor lycka.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

emjon
0

Fina bilder på underbara katter och visst förstår jag din glädje. Det är en ljuvlig känsla när en skyggis börjar leka och då kommer framstegen bli bättre och bättre. Det här stämmer in mycket på min Mimmi som det tog 4 månader innan jag fick klappa första gången. Nu har vi haft henne i 1 år och några månader och nu tar hon för sig mer och mer.

Det är något magiskt med kokt skinka men det skall vara Pärssons säger kissarna här.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

kattlover
0

Vilka fina katter Ciiviic!

Wiizy
0

så sööööööööötaaaa!

Ciiviic
0

#19 - Ja, de är så himlans roligt : )

#20 - Ja, inte trodde jag att man kunde bli så här glad..

#21 - Taaack : )

#22 - Självklart ; )

nu ligger dom båda i hallen och tittar på mig …

Massa flörtar kommer också : )

martdat
0

så vackra töser!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ciiviic
0

#24 - Självklart : )

Dom tassar oh flörtar för allt snällt : )

Faxlin
0

Vilka underbar kort, fast det är klart de blir underbara med sådan snyggingar som modeller.
Förstår din glädje över att de vågar sig fram och leker.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

#26 - Tack, ja det är inte svårt att få till fina kort : )

Små snuffsorna : )

ja, den går ju liksom inte riktigt att beskriva :P