Katter i misär
Har idag varit med och hämtat fem kattungar med föräldrar och placerat dem i tillfälligt hem. I morgon hämtar vi två till som vi också hittat tillfälligt hem för. Sedan är det tre kvar i ett hem där ingen knappt bor och katterna fått mat då och då och levt i sin egen skit. De tre som är kvar vet vi inte var vi ska placera. En av dem är dessutom mer vild än tam.

Stackars katter, bra att ni tar hand om dom. Hoppas dom 3 som är kvar får oxå komma därifrån..
Oj vilken jobbig situation. Stackars katter! Hoppas det löser sig även för de återstående tre. Stor eloge till er att ni hjälper katterna.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Oj vad bra att missarna får komma därifrån. Hoppas ni hittar utrymme även till de tre resterande missarna.
Är det Djurhjälpen som rycker in här, LeffeD?

bra att ni tar dom åtminstone nått positivt i det hela!
Ja, bara att de hittades är guld värd!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Måste bara hoppa in lite här. Har just nu varit med till detta ställe, Nu har jag ändrat mycket av min syn ang vad folk gör för dessa katter som lever i missär. Att bara kliva in i detta är en pina denna stank mm. Men värst hur kan folk behandla sin djur på detta sätt??? Hur som helst nu är det flera katter tagna och ur denna missär, var med som en liten hjälp med bil. men känner mig nöjd då jag fick vara med att se några av katterna komma ut från detta ställe.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Jättestor tack till er för att ni hjälpte till. Ju fler som ser katteländet kan sprida vetskapen om det till andra och kanske gör andra uppmärksamma på andra kattvanvården.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Alexej! Visst har jag vetat att katter lever i missär, det man sett på tv mm. Har ju även 3 st flickor själv. Men rent ut sagt Fy tusan vilken skillnad det blir att få se detta och stå mitt i all skit. Detta öppnade verkligen ögonen på mig. Trodde jag hadde dom öppna men icke sa nicke. Nu är dom öppna. Vilket jobb ni alla lägger ner å dessa katter samt att vara med och ta hand om allt runt om. Nu har ni min fulla respeskt och beundran för det ni gör.

Tack för att ni hjälper dessa katter ur misären!
tackar också å katternas vägnar, har sett misären på nära håll, och den måste ses, och kännas på lukten, går inte att beskriva
ni är mina hjältar Maggan47
Ni är värda all beundran!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Vart i Sverige finns de? Sthlm? Hur går det för de sista tre?
Alla utom en är omhändertagna nu. Den som är kvar måste någon "expert" ta för den är vild. Kom dit som kattunge rädd och skygg - är ny fyra år och skygg och rädd. En av oss fick söka läkarvård efter försöken att ta henne. Hon bet ganska ordentligt.. När vi gick låg hon på ventilstionstrumman från spisen. De två sista från dagens arbete måste vidare för det går inte att ha fyra katter i det utrymme de befinner sig nu. Två helt underbara helsystrar sex år gamla.
En av de andra vi tog i dag la öronen raklångt bakåt utmed huvudet och fräste och slog samt sprang iväg när jag skulle ta den. Vi fick honom till slut. När vi släppt ut dem i det tillfälliga hemmet fick jag tårar i ögonen när han nästan direkt kom fram till var och en av oss och började kelas. Hur go som helst.
Här är två bilder. På den första. Allt det svarta i högra hörnet är lager av bajs och det är i köket. Den andra bilden är köksgolvet efter det vi förökt ta bort en del i går då några katter skulle bli kvar ett dygn
Åh fy.. Stackars katter.. 
Antar det finns en hyresvärd som inte är glad nu.
Underbart av er att rädda dessa katter som nu kan få chansen till ett bra liv.
Massor av rosor till er!!!!!!
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Tänk att denna katt som finns kvar har en matte som inte åker hem och ger lite människo närhet. Tänker så mycket på den som sitter där ensam nu och väntar på hjälp som alla nu förbrilt söker. Men att dennes fd matte skiter i allt. Samt även nu talar även om att jag skaffar en ny katt!!! Är det nu man kan säga att denne person har hjärnsläpp?

Usch!
Jag blir grymt illamående av att läsa och se sånt här
Hur kan folk behandla djur så här??? FY!
Det känns väldigt skönt att ni tar hand om katterna och ser till att de får det bättre:):) Rosor till er!
Kramar/Carro

Usch, vilken historia. Ja, det är i stockholm. Man b kur mållös av sådant. Och det har gott fort också om jag förstått det rätt.
Tack alla som hjälpt dem till ett bättre liv. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
I morgon kommer en kattfälla dit från kommunen, men sedan vet vi inte vad vi ska göra av katten om hon går in
putt
Det verkar som det ordnar sig för den sista
Åh vad skönt att höra då håller vi tummar och tassar för det.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Toppen
kram Jenna
Ja du vad bra!!!

Åh va skönt att det löste dig för katterna.
toppen Maggan47
Nu är det bara två gosiga helsystrarna som behöver ett riktigt hem
Hur har det gått för alla kissarna? De som har fått hem - börjar de acklimatisera sig?
De är fortfarande i karantänen på två olika adresser och det är inte slutadress. De två härliga huskattsystrarna har ännu inget hem på gång.