Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 391 ggr
modellflickan
0

God gärningar

Sånt här gör mej glad.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1431261.ab

Fler goda gärningar! :)

Onikan
0

Nämen! Vilken tvättäkta vardagshjälte!!
Otäck granne men tur att Pär var en riktig djurvän.
Eloge till Pär!!

modellflickan
0

#1 Ja verkligen! Pär ska ha eloge! Mer såna människor!

Den där grannen verkade skum. Ingen jag hade velat vara granne med:(

JosephineF
0

Underbar kille! Vilken känsla att få se rådjuret springa iväg.. Värmer i hjärtat! Tack för länken modell_flickan!

modellflickan
0

#3 Ingen orsak Jossan. Glada nyheter behöver vi alla. :)

modellflickan
0

Ännu en gång eloge till Pär!

Alexej
0

Modell_flickan, du förvånar mig…:)

Det börjar blir kul att läsa dina trådar!

Stackars rådjur, vilken skräck!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

modellflickan
0

#6 Jag sa ju det sist, jag varvar mindre roliga med roliga positiva trådar! :)

Jag vet att rubriker såsom djurplågare inte är roliga att läsa, men det är inte heller meningen. Faktum är att sådana finns och bör inte ignoreras.

Faxlin
0

Fint gjort av honom.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Wiizy
0

Bra gjort.

Grannen verkar ju helt… ska inte ens sga det.

modellflickan
0

Ja den där grannen är motbjudande

Faxlin
0

Lite bestialiskt av grannen att komma med en kniv. Men det är välkänt att rådjur hör till de djur som lätt hamnar i chock och dör av den. De är väldigt känsliga psykiskt. Och om man kollar på Animal Planet och ser på de som jobbar med vilda djur och räddar dem så är det ytterst få rådjur som går att rädda. Även om de kroppsligt är friska.
De tas in och brukar ändå dö bara efeter några timmar. Hoppas de har satt eftersökningshund på detta rådjur så kan de se om den överlevt eller pinats ihjäl i skogen.

Inte för att lägga smolk på eran glädje över Pärs insatts, bara ett konstaterande att alla mynt har två sidor. Om grannen vetat det jag vet kanske det inte var för att vara elak utan för att göra slut på rådjurets lidande. Vilket också är ett sätt att vara djurvän.
haha, nu kommer jag få sååååå mycket skit för det här. Men tänk efter, ibland är det humant att döda.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JosephineF
0

Ingen skit härifrån Åsa, du har en vettig synpunkt där. Det är inte alltid så att man kommer rusande med tillhygge för att åsamka skada utan för att låta djuret slippa lida. Risken vore ju att rådjuret i det här fallet hade varit skadat och grannen hade kanske sinnesnärvaro nog att ta med sig kniven för denna anledning. I det fallet är det en akt av empati snarare än djurplågeri.

Hawknestgrove
0

Ingen skit från mig hellr, Åsa, grannen hade ju inget annat  att ta till, om det hade varit illa! Nu får vi verkligen hopas, att rådjurets skada inte ställer till en mer plågsam död, bara. Sårskador är farliga i vinterkylan, dessutom så lockar det till sig rovdjur.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

karins
0

Ja jag hoppas att rådjuret inte lider av sina skador nu, och blir svag i vinterkylan. För då blir det en plågsam död för det stackars rådjuret….