Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 102 ggr
MonicaLagerquist
0

Om du dör

Vem tar hand om dina katter?

Stolt ägare till tre La permer

Maria
0

Om jag dör finns min man kvar och om vi båda dör så har vi sonen.

/Maria

Emo
0

Även om du frågar om katter så svarar jag om den familjemedlem som är en hund. Den släkting som övertar ansvaret för hunden om jag skulle hamna på sjukhus eller gå bort är välinformerad om vad hon ska göra och har visat sig beredd att göra det bäst möjliga för hunden. Mer kan jag inte göra.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Uppkatten
0

Jag utgår från att min närmaste familj (syskon, syskonbarn mfl) "löser det". De tillfrågades innan jag adopterade mina katter för cirka tio år sedan. Men sedan dess har flera av dem skaffat egna katter. Jag har även andra i min närhet som jag tror skulle rycka in (särskilt om jag inte tvärdör utan hann prata med dem först). Men som "en sista utväg" finns katthemmet där, det katthem som katterna adopterades ifrån, och som har som policy att varje katt alltid har en väg tillbaka dit om något skulle hända kattägaren.

Dock hoppas jag förstås på ett riktigt långt och lyckligt liv ihop med mina katter 😊💖.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MonicaLagerquist
2

Om jag dör så hoppas jag att min man och barn tar hand om katterna.

jag har själv ärvt tre katter av en vän.

Det var uppgjort i färväg att när han dog så skulle hans anhöriga kontakta mig.

Jag hämtade hem katterna dagen efter att han dött och sen omplacerade jag dem som det var övenskommet.

Stolt ägare till tre La permer