Nerpissat mockatyg????
en av mina fertila(blä) katter har kissat i soffan, som är av Mocka. tygen är avtagbart ifs men hur ska jag göra för att inte förstöra tyget? och hur ska jag få "skummadrassen" under att inte fortsätta lukta?
Någon som har något supertips??

Piss off är bra för att få bort lukter.. men jag vet inte vad du ska göra åt tyget, tyvärr..
Piss off på skummadrassen och mockatyget skulle jag lämna till någon kemtvätt. De brukar vara duktiga på läder/mocka eller kan iallafall rådgiva dig…
/Maria

Uxh..vad jobbigt..sådant är så enerverande..här finns en länk över rengöringsmedel..men ser att det inte är billigt:-(

Jag skulle nog rekommendera kemtvätt till mocka-tyget. Kan du tvätta skummadrassen? Jag har till trädgårdsdynor som råkat illa ut använt bilschampo det är faktiskt rätt bra. Turtle Bilschampo heter det. (Passar extra bra till "sköldpaddor"…
*hehehe)
Piss off är ju också bra har jag hört, men ej prövat själv.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Pissoff har jag redan o det har inte hjälpt:((

Skummadrassen kan du hälla Alsolsprit på. Det ska vara det bästa för icke tvättbara saker, mmen direkt supertips vet jag väl inte… Blaska på och sug sedan upp med svamp, låt torka.
Skriv gärna hur det blev.
försök inte tvätta mocka själv. hade en mockatröja en gång. fick en fläck på den, tog lite vatten o lite tvättmedel. tröjan blev flammig. helt förstörd. så lämna in den på kemtvätt.
Men är det mocka, eller mockaliknande tyg? Hm… Alsolsprit, undrar om jag kan använda det i min soffa, som fortfarande luktar löptik….Själva skumgummikudden inuti, den kan du ja tvätta själv i badkaret. Gärna med citrondiskmedel.är det moccaliknande tyg, så prva att tvätta på ett ställe, där det inte syns själv. kemtvätt är dyrt. Vad de använder är ofta ren bensin. det kan du testa med om det är äkta mocka
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Så kommer jag med mina rekondingfirmor igen .-)
Dessa grabbar är faktiskt otroligt duktiga. Tala med dem. De kan ju få ren de mest vidriga bilsäten från 70 talet så det luktar nytt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
här är länken från Åsa som jag fick www.smartab.com/silverrekond
Här är direktlänk till blekinge!

Bra att du håller koll på länkarna Gunilla :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
hah, jag fick skriva av den manuellt från det jag skrev ut!