"Kattvalpar"
Här kan du läsa/höra om taxen Märtha som adopterat tre små kattungar. 😊
https://sverigesradio.se/artikel/7629727
Själv undrar jag lite om hundmjölk och kattmammamjölk är någorlunda lika, någon som vet…?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Så mysigt att hon tar hand om dem, antar att matte ser till att de växer och mår bra. Kan ju hända att kattmamman bryr sig om dem mera när de växt till sig och blir mera kattlika.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#1 De kommer att bli taxar i kattförpackning!
Så gulligt! 😻🐶💗
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Och så en liten film på missetaxarna… 😊
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Jättefina! 😺🐶🐾
Det är fascinerande att se när ett djurslag tar sig an djurungar av ett annat djurslag när biologiska mamman inte verkar vilja veta av sina ungar. S k artöverskridande adoption.
Dock undrar man hur det fungerar näringsmässigt, samt med fostran etc.
Sedan tycker jag förstås att man ska hjälpa kattungarna nu när de ändå finns till. Samtidigt bör vi betona (vilket kommit upp i en diskussion inne på Katter i Fokus) att det inte längre är tillåtet att föda upp huskatter (vilket jag förmodar att det rör sig om) på det här sättet. Har man en huskatt och låter den gå fritt ute så SKALL katten vara förhindrad att fortplanta sig.
Det här tycks således INTE vara frågan om ett seriöst kattägande.
#4 Underbart