Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 353 ggr
Highlandertess
0

Överraskning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Långhåriga katter alltså….Förklaring?

Igår ringde min syster till mig. Ordagrant sa hon så här: "Jag har gosat med Kitty just nu…så kelig så….HON HAR BALLAR!!" Lilla Kitty som vi trott varit en hona är alltså en hane. P.g.a. den långa pälsen har vi inte sett det, men nu hade….erhm…ballarna utvecklats så nu syns det. Så det kan bli….:-) Så nu är syrrans fundering….kan en hane heta Kitty? :-D

JosephineF
0

Haha.. Nja, Kitty på en hane låter väl lite väl feminint? ;) Jag skulle ha kallat honom Kulan eller Bollen efter den historien ;)

Sidentass
0

Hi,hiiii..vilken överraskning. Linus som är här på min Avatar hette Lizie från början…behöver nog inte förklara varför..ungefär samma orsak som din;-) Kitty låter mest som en tjej..men det är ju inget som säger att man måste byta namn för det..;-)

Highlandertess
0

Frun till min kusin hade två katter för ett bra tag sedan. De hette Lukas och Lisa. Lisa är kvar än, men Lukas blev överkörd :-( Iaf…en dag hade Lukas smitit ut, men hon lyckades få tag på honom till slut. Ett tag senare när hon kom hem från jobbet så hade "han" fött kattungar. Hon trodde bara att han blivit överviktig. T.o.m. veterinären hade sagt att det var en hane…hmmm….

kemikal
0

Så det kan gå…

Det där med könsbestämda namn är lite intressant. Har stött på honkatter med killnamn (Torsten, Pelle), men jag tror inte jag stött på något fall där det varit tvärtom.

Sidentass
0

Vår Josefin hette Hugo där hon föddes…lite svårt att förstå hur man kan kalla en sköldpadda för det namnet..;-)

Ankah
0

#4 Mina föräldrars hankatt kallas för Lillie. Han är en riktig latoxe och gör ingenting mer än att sova, äta och kela.

Jenna-Gun
0

Ja katter vet hur livet ska levas

Kalle blir väl bra i ställe för Kitty