Annons:
Etiketttips-råd
Läst 598 ggr
Uppkatten
2020-04-05 18:18

Klöstips, katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade ett klösträd som började gå sönder. Tog då två golvplattor (från tidigare klöspelare) och skruvade fast själva klöspelaren mellan dessa. 

I början brydde sig katterna inte om den här - något klumpiga - möbeln alls, men nu älskar de den. Jag trodde att de ffa skulle ligga på rygg under den och åka fram och tillbaka. Men istället står de ovanpå klösstolpen och kloar allt vad de orkar. Ett tips som jag vill dela av mig av! Den används mycket här hemma!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Mari
2020-04-06 00:05
#1

Vilken bra återvinningsidé! 

Ett till tips för att göra möbeln ännu mysigare är att om man har en sån där "holk" kvar från sin ställning  att man ställer den på högkant och skruvar fast pelaren, då får de även ett krypin - många gillar att ligga trångt så jag tänker att det fungerar bra även på högkant. "Holken" gör det stadigare för katten att stå och klösa också - men de kanske föredrar att balansera på det smalare?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Uppkatten
2020-10-25 16:47
#2

Vill putta upp den här tråden, eftersom mina katter är helt galna i den här liggande klösmöbeln. 😊

Den används otroligt mycket och av båda katterna. Tydligen är det jättehärligt för dem att få stå ovanpå och kloa rejält 😊.

Den här klösmöbeln är nu den som används flitigast här hemma.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: