Hemlösing i Bagarmossen
Fick just ett PM om att det finns en liten brunspräcklig katt (ungkatt) i Bagarmossen som fryser och vill in i värmen! Jag har ingen kattfälla och kan inte ta in den som stödkatt (endast akut), men kan hjälpa till att fånga in den. Katten verkar vara lite skygg. Ska åka dit och kolla kanske i morgon. Någon som vill/kan hjälpa kissen??
(Se annons+bild på Sthlms katthems sida)
Hade jag bott där så hade jag gärna hjälpt till.Bor i Halmstad så det ju en bit. Stackars liten
. Hoppas det verkligen löser sig.
Vh LenaB
Puttar upp!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ta katten till polisen. De är skyldiga att ta emot katten som de sedan inackorderar på katthem medan man letar efter ägaren. Om ägaren inte går att hitta skrivs katten över på katthemmet och kan då omplaceras. Polisen i Stockholm har avtal med flera katthem så du behöver inte oroa dig att den kommer att avlivas.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Puttar ich undrar hur det gått?
hjälper till med putt, frusna tassar denna årstid, "ryser" Maggan47
Usch jag har varit sjuk så jag har inte kunnat åka dit :( Ska kontakta katthem imorrn.
#3 Det är himla fint att samarbetet fungerar så fint mellan polisen och katthemmen i Stockholm. Så skulle det vara på alla ställen.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hur går det här?
Katten är inne!! :D Det var en vänlig själ som hade en kattfälla som fångade in den med hjälp av en boende i området! Det finns ett permnent hem på G också :D

#9 Men åh vad härligt att höra!!!

Underbara nyheter!!

Gôtt!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Åh, ett ljus i Decembermörkret! Där är den överlevande sjöstjärnan jag pratar om!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....