Julstämning...
Finns ju ingen julstämning, änsen om julgranen på gården har kommit, att vi har uppe tomtarna.
jag har ingen ljusstake och vi kanske inte ska ha julgran(riktig) det blir värsta julafton i hela mitt liv ju!!! Det är fasen tradition med att mitt rum har ljusstake , THATS IT!!!! Och julgran, ffs, när man inte har katt som välter ner den ska man minnsan inte ha?
JA, jag är arg just nu, jag SKA ha ljusstake & julgran, så äre ju bara! jag är tyvärr mycket envis så jag tror det blir båda i år iallafall
och om inte, kommer jag vägra att fira jul, för det blir ingen jul då!
Men ändå, iiiiiiingen julstämning, hur får man den? jag hadei ngen förra året hlr, trots att jag hade både ljusstake å gran då, men i år vill jag ju ha det :( *dock kom julstämningen dagen EFTER julafton, sent alltsåå*
Nu återgår ajg till dressyren på Tv, tack för du läste inlägget… 

Prova vårt sätt om du vill,vi har julstämning hela december fram till jul.Jag tycker jättemycket om vår nya tradition som vi började med för några år sedan.
Varje dag fr o m 1:a december t o m julafton så har vi "morgonmys".Det går till så att vi spelar julmusik och tänder kalenderljuset.Enkelt men mysigt!
Lite doftljus, städar med MYCKET grön såpa. Bara att städa gör mycket, bort med vardagsutseende. Plocka bort allt skräp.
Jag har inga adventsljusstakar, ingen plats, för där ligger det katter men jag har stärnor som man hänger upp i fönstret.
Levande ljus, apelsiner i en snygg skål, glögg i muggen och några pepparkakor.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

för mej börjar julen nu..älskar adventstiden..brukar köpa färdig pepparkaksdeg o baka tillsammans med min son, just för att det ska lukta jul i huset…kaffe o lussekatter, glögg ibland..lite trist hos oss just nu..har inte fått igång på ljusstakarna..hussarna har lagt iväg för att leta nya ljus.
Här har vi stjärnor i fönstren och EN ljusstake i ett fönster. den knyter jag fast med ett fint rött band i öglor i fönsterkarmen så den inte kan tippa.
Julmusik och levande ljus (vid närvaro av folk)
Jenna
#2 Vilket vackert hus du har, det kan inte vara så svårt att skapa julstämning där. Fattas bara lite snö.
# Visst är det typiskt att man är ute i sista minuten med ljus (lampor) till ljusstakarna…jag är likadan, och varje år också! :D Kissrarna har vält omkull en ljusstake här, det gör inget iofs, men var och köpte nya lampor idag men den vill inte lysa ändå, men vad gör det. Har ljusstakar i de andra rummen och det är myyysigt! Och om man tittar ut är det stjärnor och ljusstakar i de flesta fönster.
Lugn musik är annars mitt tips för att komma i julstämning. Julen är så stressig ändå. Lyssnar på klassiskt; The best classical music of the millenium, och det tillsammans med tända ljus är stämning!
Tog kort på huset, lite oskarpt men mysigt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

jag har en stor stjärna i fönstret i vardagsrummet o i de andra har jag ljusstakar.. har julpyntat med julgardiner juldukar o tomtar..och massor med levande ljus. velar fortfarande om jag ska ha gran eller inte.. mina katter har varit duktiga i år o inte vält ljusstakarna än..
JAg har ett Glade doftljus på bordet. That´s all
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Min mamma var väldigt noga med gran och pynt till jul, ända fram till sista julen hon levde. Sedan blev det bara jag, sambon och vår vuxna son som firade jul ihop. Jag fortsatte av gammal vana att pynta och putsa, men fick höra av både sonen och sambon att dom undrade varför jag gick på i samma stil nu när min mamma var död.
Förra julen satte jag bara fram en el-ljusstake och hängde en stjärna i ett fönster. Levande ljus, jovisst, men vi skippade plastgranen som förvaras i källaren. Upptäckte att det var skönt efter jul att inte ha så mycket som skulle packas ner igen. Tycker faktiskt att det är huvudsaken att vi tre träffas och äter julmat med levande ljus på bordet.
#0 Undrar lite varför du inte får ha julgran och ljus på ditt rum? Att få pynta själv och samtidigt kanske lyssna på någon julmusik kan kanske skapa julstämning. Men än är det inte jul.
Men det här inlägget fick mig att ta mig en funderare på vad julstämning egentligen är. När jag var barn upplevde jag alltid julen som enormt viktig och stämningsfull. Likaså när min son var barn. Då var jularna så underbara. Gissar att om jag hade barnbarn så skulle jag garanterat ta fram allt pynt igen, farfar skulle få klä ut sig till tomte och julmusiken flöda.
Kram/Yvonne
Här har vi el-ljusstakar i fönstren dom sitter fast med häftmassa och på vår inglasade balkong har vi en ljuslykta med värmeljus samt en aluminiumhink med ett tjockt levande ljus. Hinken är bra för även om det skulle vara kattrace så kan ljuset inte trilla omkull.
Essim

#1 - haha, morgonen.. hellre kvällen ;P Frästen går det inte då jag börjar 8 och dom andra tidigare :P
#2 Pepparkakor har jag brevid mig.. tända ljus har vi då å då. ; å det är tillräkligt rekt i mitt rum (hah) hatar å städa ;P men jag ska städa nån dag, nåååååååååååååååån dag… apelsiner framme, glögg dricker jag minnsain inte ;P
#3 jag vll också baka!!!! ;)
#9 - Tja, jag har väl nte plats igentligen, isf i mitten av golvet, hehe, sen har jag marsvin som är så å nyfikna å busar på mitt rum hela tin så ja vene om det vore så klokt, det blir så mkt barr överallt.. ;P men jag tar den gärna, haha ;)
Ljusstake får jag ha, men vi har inte julgrejset man har i mossan *panik* ;O) vi som hade så mkt förra året *ledsen*