Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 599 ggr
yavannaKementari
0

Bra annons ? :)

Jaha, stömatte sa att jag skulle berätta lite om mig. Jag är ca 14 veckor (vem bryr sig egentligen om ålder?) och väldigt kavat. Låt dig inte luras av mitt sockersöta uteseende, när bytet minst anar anfaller jag!

Jag har en syster som jag gillar att leka med, och nu när jag fått träffa de stora katterna så har jag insett att de är kul att leka med också! Fast bäst är ändå min syster! Fast varför hon jämt ska hålla på o tvätta mig fattar jag inte, jag är väl ren *suck*

Några saker jag är bra på är:

klättra

bada i vattenskålen (fattar inte varför stödmatte blir så sur då… Waiting )

Slappa (och se cool ut Cool )

Jag har nu lärt mig att tvåbeningarna minsann inte är så farliga och att gosa är sååååå skönt! Häromdagen ville jag tala om för stödmatte att jag trivdes så jag mjölktrampade lite på hennes arm o snuttade på hennes tröja. Stödmatte började lipa! Shocked Här försöker man vara snäll *suck* Nåja, gosa är iaf grymt mysigt, nästan bättre än att leka!

Katter är jag inte ett dugg rädd för! Att Maxi är 4 gånger så stor som mig struntar väl jag i! Jag är minsann tuffast i stan! Här är en bild på mig som stödmatte sa bara mååååste vara med, hur snygg är jag inte i kvällsolen?

Så nu vill jag att DU ska bli min alldles egna matte/husse! Titta på mig: såhär fin är jag faktiskt!

Simson
0

Ja du är alldeles bedårande!! Duktig är du på att klättra också! Tänk att mattar kan vara så petiga med vart man badar! Det är väl bäst att vara ren?

Vad heter du och din syster? Puss och nosgos till er!! Kyss

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

yavannaKementari
0

Haha, glömde visst namnet :D Jaja, en petitess ^^

Pojken heter Rhodry och flickan Brangwen, keltiska namn.

Simson
0

Vackra namn!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

vanessa
0

Ja, det är en väldigt, väldigt bra annons. Var ska den ligga? /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Sidentass
0

Åhhh..vilken fin text kisse har skrivit alldeles själv…o vilka bedårande bilder..jag tvivlar inte alls på att rätta ägarna går att finna med den charmiga presentationen!!:-O)

yavannaKementari
0

Just nu ligger den här o på kattforum.s. Ska lägga ut den på blocket också. Det är en KKS-katt men jag har skrivit en annan presentation där (fast denna är egentligen bättre). Någon som har något mer förslag där jag kan lägga ut den?

Alexej
0

Underbar berättelse!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

http://vidjur.forum24.se/ Här kan du cokså lägga den! Sophias forum!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

yavannaKementari
0

#8 tack för tipset!

Hmm, matte tyckte jag kunde berätta lite om vår bakgrund också. Jag och syrran kommer från en bongård utanför kristanstad där en man vill avliva oss (och nio andra kattugnar)! Waiting Men KKS-räddade oss! Hi5 Sen blev det en massa krångel med stödhem, ett tag trodde jag minsann att tvåbeningar kanske inte är någt att ha ändå.. Rolling Eyes

Flyttade under akut avlivnignshot till nuvarande stödmatte, hon hon är ju faktiskt helt ok! Wink Men det är inte så konstigt att det tog ett tag för mig o syrran att lita på de där stora knasiga varelserna! Cool

isnornin
0

oh vad fina, letar båda efter hem?

MVH Isnornin

karins
0

Härlig berättelse! och söta kisar med vackra namnKyss

yavannaKementari
0

Mmmm, båda sötisarna behöver hem. Inte hunnit göra annons till lilla söta syster svart än bara :)

isnornin
0

oh jag hoppas min man kommer hem snart, den svarta är så söt, ja båda så klart!

MVH Isnornin

isnornin
0

Är de i Lund:(

MVH Isnornin

yavannaKementari
0

ååh, då kanske jag ska lägga in lite fler bilder på fina Brangwen Smajl Hon är väldigt lekfull och den av syskonen som först tydde sig till mig och min sambo. Hon ääälskar fjädervippan, samt även vår 1½ åriga stora hankatt Maxi (hon gillar de två honorna också).

Branna är väldigt gosig, och snäll, man kan lägga henne lite hur man vill i knät, sålänge man klappar henne på kinden Wide grin

yavannaKementari
0

#14 De bor i lund just nu ja, men var bor du? Transport brukar ju kunna ordnas :)

isnornin
0

oh så fin!!:D

MVH Isnornin

isnornin
0

DALARNA!

MVH Isnornin

yavannaKementari
0

Oj, ja det är ju visserligen en bit bort :D Ni har inga planer på att åka neråt landet? :)

Visst är hon söt? Ligger bakom mig o soffan nu o snunsar så sött. Börjar kurra direkt när man klappar henne <3

isnornin
0

oh säg inte så där:)()(

MVH Isnornin

Wiizy
0

åååååh vad söt!!! ;D

abuelas
0

Man bor ju i helt fel landsände..Ledsen

Kattungarna är sååå fina! Och vilken underbar presentation av dem!!

Kram/Anita

isnornin
0

Är de innekatter?

MVH Isnornin

yavannaKementari
0

#22 Tja umeå är kansek lite vääääl långt bort :D

#23 Självklart :) De är alldles för små för att gå ut + att eftersom de är stödhemskatter så ska de vara inne.

isnornin
0

Jag tänker!

MVH Isnornin

yavannaKementari
0

#25 Tänk på du :) Det är KKS-katter så det är genom min kontaktperson Christina som katterna säljs, kan vara bra att kontakta henne o prata lite också. Hennes mejl är: pian.j@telia.com. Hon svarar oftast snabbt, men ibland (nåja, oftast) har hon väldigt mycket att göra så då kan det ta någon/några dagar. Skriv gärna Brangwen i rubriken så hon vet vilken katt det gäller.

isnornin
0

Ja nu har jag pratat med gubben, han vill inte ha bondkatter! Jag har försökt övertala honnum men han ger inte med sig! Jag får försöka hitta någon raskatt då! Tyvärr. Hoppas att de får bra hem!

MVH Isnornin

yavannaKementari
0

#27 det är givetvis ert val men får man lite nyfiket fråga varför?

isnornin
0

Ja du, han säger att han vill ha långhårigkatt

MVH Isnornin

isnornin
0

han säger att han har haft både bondkatt och raskatt, han vill därför ha raskatt, ingen speciell anledning.

MVH Isnornin

isnornin
0

Jag lyckas inte att få honum att ändra sig Gråter

MVH Isnornin

abuelas
0

Jag vill ha honom!! Finns det hjärterum så finns det stjärterum!!Glad

Men hur i sjutton ska jag ta mig ner till Lund?? Fundersam

Anita

isnornin
0

Vist är det svårt!:( jag får tjata lite till!

MVH Isnornin

Hawknestgrove
0

Abuelas, gå on på Djurtransport och ställ frågan också!

yavannaKementari
0

#32 Vad roligt att du är intresserad av lilla charmknutten. Bra att du har andra katter också, för han o hans syster var 7 veckor när de skiljdes från mamman, så lite uppfostran behöver han allt ^^^Dock lärt sig en massa av våra skygga stora stödkatter och blivit ännu keligare. Så får han bo med helt trygga katter så kommer han blir en liten myspropp! :D

Som jag skrev längre upp så är detta en KKS-katt så ta gärna kontakt med min kontaktperson Christina (mejl: pian.j@telia.com).

visst bor du en bit bort men transport brukar gå att fixa!

abuelas
0

Hej igen..jag ska försöka få tag i någon som kan transportera upp honom en bit upp i Sverige..Ska till Stockholm den 25:e. Måste få det att stämma ihop!

Jag mailar till KKS Christina..

Hur går det för den svarta systern då?

Anita

yavannaKementari
0

#36 har inte hunnit göra annons till henne än, men det kommer. Men hon kommer klara sig utan brosan, hon har ju 3 andra katter här :)

Verkligen jätteroligt att du fattat tycka för raringen. Testa att lägga ut tråd här på forumet om transport kanske?

abuelas
0

Ska göra det..Men jag har en del bekanta därnere..Ska höra med dem först!

Puss till lill-killen

Anita

yavannaKementari
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

aaah :) Okej, ja det är ju givetvis ett bättre alternativ.

Han vilar just nu efter mycket intesivt lekpass i lektunneln :)

Hawknestgrove
0

Abuelas, det är kanske på G med en i sundsvall, som skall ha lille Blixten! Kansek möjlighet till samtransport?

yavannaKementari
0

#40 det låter ju jättebra! :)

Raja
0

Har lillatjejen fått ett hem än?

yavannaKementari
0

#42 Rhodry har hem på ge, långt uppe i landet, en forumare här faktiskt. Tänk att lillen ska bli norrlänning. Han kommer jaga alla renarna ;)

Men lilla svarta flickan Brangwen har inget hem än även om hon är världens sötaste!

Raja
0

#43 Ok, jag PM:ar dig :)

abuelas
0

Hej..

Det är jag som kommer att bli Rhodrys nya lyckliga ägare..Jag ska ner och hämta hem honom den 29 oktober..En lång lång resa men det är det värt!!

Han ska få dela på "prinsplatsen" med min hane Kiwo som är 7 månader..men det kommer nog att gå bra!

Jag ser verkligen fram emot att få hem lille Doddy.. Kyss

PS..tyvärr har vi inte så många renar här runt huset..men vi kan kanske ut i skogen och leta upp några!! Flört DS 

Kraam/Anita

yavannaKementari
0

#45 Roligt att höra från dig, både jag och min kontaktperson på KKS har försökt få tag på dig. Jag har skrivit ett pm här på forumet, det innehåller massa viktig info så se till att läs det :)

Rhodry kommer absolut uppskatta sällskap, han behöver det t.o.m. En katt utan mamma behöver äldre kissar att ty sig till o lära sig av.

Ser på din profil att du ska få 3 katter till i slutet av Oktober! Hur hinner du med så många söta missetassar?

abuelas
0

Jag har 100% tid med katterna nu när jag är sjukskriven. Jag är hemma hela dagarna och dom kommer att få all den tid och kärlek jag har.

Just nu bor jag i en tvåa men den 1 december flyttar jag och katterna in i ett radhus på två plan..Så där kommer det att finnas plats att busa runt. 

Kram

Anita

yavannaKementari
0

#47 Vad skönt att höra :) Att du har tid för missarna alltså, inte att du är sjuksriven såklart.

Oj, ja det var verkligen en uppgradering av bostaden, härligt med större plats (flyttade själv i somras från en liiiten 2a till en stor 3a och det är så skönt!).

Anledningen till mitt långa pm var ju att jag ville vara säker på att du vet att Rhodry inte är en 100% tam katt, än. Man vill ju inte att det ska bli fel när det är så långt borta. Men du verkar vara medveten om hur det ligger till :)

Hawknestgrove
0

Så Lilla näpna Branwen har inte fått något hem än?

yavannaKementari
0

#49 Det är pågång :) Även det en forumist, som bor något närmare (Göteborg).

maggan47
0

har en helt annan undran, hur bär du dig åt att få in alla bilder i ett inlägg, jättefina bilder också Maggan47Kyss

yavannaKementari
0

#51 Jag kan egentligen inte :D Jag gör inlägget på SKS-forumets test-forum och sedan är det bara att kopiera och klistra.

Här på hittekatter kan jag ej lägga in bilder :/ Men det kan ha att göra med att jag har firefox!

Hawknestgrove
0

Yavanna, du kan lägga till en funktion att du använder IE via Firefox! HAr glömt bort vad programmet heter, men är jättelätt att installera. Fråga på datorn i folus! HAr för mig, att det heter IE tab, nånting och går att hämta på Firefox sida

yavannaKementari
0

*puttar upp*

Stackars lilla mig, nu står jag utan hem Ledsen Syrran ska flytta om två veckor, då vill ju jag också ha ett nytt hem! Jag hoppas stödmatte hittar något bra!The image “http://<a href=www.hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=a4dc5d35-da3b-474f-8374-045e066a331d&Filename=PICT4737.JPG” cannot be displayed, because it contains errors." />