Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 779 ggr
Klasson
0

Just nu.....

Just nu ligger skogis hos vetten.. Hon har nog tillomed vakant upp kanske..

Jag lämnade henne kl tre å då fick hon somna in.. Så nu hoppas vi att allt gått bra..

Jag åker å hämtar henne om ett tag!

Då har hon Chipp och är kastrerad!

Min lilla gos

Kristine
0

Puss från mig till det lilla Pälsmonstret.

Sidentass
0

ja..man tänker på dom när dom ligger nedsövda…i de allra flesta fall brukar de gå så bra…

Klasson
0

Jag ska pussa om henne =) Gosisen

Klasson
0

Jo, de brukar ju gå bra,men nu e de ju så att man är väll mammig å orolig

Madde80
0

Ett lyckoönskande från mig också! Snuttan, först rakad och nu ska hon ha tratt - det är inte lätt att vara katt ibland! Men så fin hon kommer bli - och ha perfekt utrustning för en huskatt :). Lite mindre av det ena och lite mer av det andra ^_^.

Klasson
0

Haha =) Hon är ju helt underbar.. Så hon passar som huskatt =)

Men nu ska jag åka =)

Berättar mera i morgon

Hawknestgrove
0

Hupps! Så rädd jag blev, när du skrev somna in…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

JosephineF
0

Ja, jag också! Somna in, jag trodde hon fått sprutan nu jag!!

kattassen
0

#7 Jag reagerade också och blev lite orolig. Tänk vad små bokstäver kan toka till det. Det kom mig att tänka på arbetsplatsen jag var på tidigare, vi hade ett vilrum där och på skylten utanför hade man skrivit "vilorum" vilket då fick en helt annan innebörd:-)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

essut
0

Lycka till att hämta henne. Berätta gärna imorgon hur det har gått..

Klasson
0

Igår hämtade jag värdens tröttaste katt, å snacka om ranglig.. ;) Haha… Jag ställde in henne i mitt sovrum å öppnade luckan.. ,) hehe.. Hon ville ut direkt.. å va synd jag tyckte om henne.. Hennes bakdel ville inte följa med…

Efter ett tag tyckte jag så synd om henne så när jag skulle Sova så fick hon ligga vid min kudde å sova.. där har hon legat hela natten…

essut
0

Vad skönt tt det har gått bra för Skogisen. Förstår att hon är fortfarande trött. Skönt att hon fick ligga i din säng inatt..

Klasson
0

Jo, de är jätte skönt de gick bra.

Hon fick 6stygn som skas tas om 14dagar

Hawknestgrove
0

Oj, hon fic k stygn som inte smälter?

Klasson
0

Hon kommer inte gå igenom en tull iaf =) Hon har järn klaffar i .. Å sen sex vanliga stygn…

Men stygnen kan jag ta själv. de har jag gjort på andra djur.. Å vet sa de va ok..

kattlover
0

Vad skönt att allt gick bra!

Hawknestgrove
0

Järnklaffar???????

Klasson
0

Ja järn stygn,.. som aldrig kommer försvinna… Blev lite fel =) Kom inte på ve de hette

Hawknestgrove
0

Å^h, det har jag aldrig hört talas om. Okunnig……

Klasson
0

Tyckte de lät skumt men men.. Hon kommer ha dom i sej resterande tid.. ;(

Wiizy
0

Skönt att hon mår bra iallafall,  hmm. har inte hört talas om järn stygn jag heller ;O

Klasson
0

Min sambo hadde sådana i ryggen, ser ut som typ häftklammrer =) Sådana som man häftar ihop papper  å sånt med

Ankah
0

Agraffer?

Klasson
0

vet inte va dom heter =) men dom ska sitta kvar där 0)

Ankah
0

Hi hi….sådana ser jätteroliga ut på röntgenbilder sedan - som att patienten ätit ett gäng häftklamrar! Jag vet inte riktigt varför man använder sådana istället för att sy, mer än att det går fortare att sätta dit…

Klasson
0

Skogis bara sover å sover… Hon sov hela dagen igår, va upp å åt lite, Det är någon som spyt i natt,men jag vet inte om det är Skogis eller Busan

MelindaS
0

Låter som agraffer det. Har varit med om en katt som fått det istället för vanliga stygn. Och sedan har jag själv tagit bort agraffer på människor när jag nu studerar till sjuksköterska. Ibland undrar jag vad som gör att de väljer den ena tekniken och inte den andra? Jag har haft någon katt som fått vanliga stygn som ska tas bort efter ca 12 dagar och sedan någon katt som fått stygn som sys mer från insidan och absorberas av huden och som inte behöver tas bort. Och sedan dessa agraffer som är som häftklammer. Är det bara olika veterinären som använder olika sätt eller är det något annat som avgör vilka stygn katten får? Beroende på hur katten är i för skick, hur kastreringen gick, hur stort snitt de behövde öppna upp, om katten är vild/tam eller dylikt?

Skönt att det gick bra med din lilla kise!!! Jag vet hur nervös man alltid är när de är inne hos veterinären och sin älskade katt är sövd och allt.

Kramar

Ankah
0

Jag antar att det är en fördel att ha en hanterbar katt om man ska ta bort stygnen sedan….eller agrafferna. De intrakutana stygnen tar lite längre tid att sätta dit, så jag antar att man kanska hoppar över det om man har ett stort snitt…annars är det säkert mest en fråga om veterinärens smak!   =)