Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 750 ggr
siberlina
0

godmorgon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

godmorgon  på er allihopa   jag hoppas  ni får  en  bra dag ,från  siberlina

kattassen
0

Godmorgon! Här är aktivitetsnivån inte så hög ännu. "Stör inte min sköna sömn" säger Baffe:

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

evamojje
0

Godmorgon

Vilken fin svartnos *L*

Jag har redan varit uppe länge och redan hunnit med att ge dom "svältande katterna" sin frukost och avklarat en lång lek stund med dom *L*.

Har nu duschat och ska väl så småningom få på mig lite kläder för att ge mig ut och hitta en vinter jacka. Hoppas att det går smidigt orkar inte springa runt och prova jackor  massor.

Det e så himla trist väder regnar och e allmänt trist ute. Så egentligen så skulle jag vilja sitta inne och mysa men jag måste ha en jacka som man kan ha vid vid riktigt trista dagar som denna *s*.

Ha en bra dag

Eva + Kattkoloni

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Alexej
0

Här snöar det och jag fick min son till skolan i tid. Och ingen kattbajs eller kiss under natten (vad jag vet). Så dagen kan bara bli bra nu:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mary-kate
0

God morgon har gett mamma och katterna frukost. Har satt på tvättmaskinen igen. Skall sedan storhandla mat igen, nästan allt är slut. Katterna vill inte ha sin mat, den duger inte.

Sedan tänker jag koppla av ett tag och sova med katterna.

evamojje
0

Lägger till min blogg från gårdagen så förstår ni nog att dagen kan inte bli annat än bra idag *L*

Ska berätta om min extremt dåliga dag som började med att jag skulle diska. Och eftersom jag har infektion i vänstra handen så får jag inte blöta ner den. Så jag har precis som Mikael Jackson en vit bomulls-handske fast min har även plast på sig *L*. 

Så sagt och gjort börjar diska och det första jag gör är att tappa en djup tallrik ( för det blir ju halt med plasthandske ) Tallriken går självklart sönder. Jag svär högt men fortsätter att försöka diska och vad händer jo jag tappar ett glas som går i hundratals små bitar rätt ner i diskhon. Svär ännu högre och inser att det bara är att lägga ner.

Förflyttar mig till duschen och står där i godan ro och polerar kroppen när Mojje helt plötsligt kommer på att han behöver duscha oxå. Och i min iver att komma bort från badkaret och en tokiga katt så halkar jag och slår armbågen i badkarskanten. Mojje sitter nöjt kvar och väntar på att bli färdig duschad men dream on matte e sne och vill bara bort. Så han fick fixa sin egen frisyr *s*.

Har vid det här laget insett att jag nog inte bör göra något som kräver att precision idag då allt verkar gå åt pipan. Så jag har en lugn dag.

Ett tag åtminstone. Fram på kvällskvisten så ska jag brygga kaffe och börjar fylla vatten i kannan och vänder mig om för att fylla på bryggaren.

PANG!!!

Så slog kannan i kranen och gick sönder. Skriker rakt ut av ilska och vanmakt….Vid det här laget är jag nästan gråtfärdig och sitter i ett hörn i soffan och vågar inte göra någonting.

Mojje sitter i andra hörnet och putsar  på sin päls och ser fortfarande sur ut.

Vissa dagar bör man stanna i sängen helt enkelt…Hoppas att den här dagen tar slut snart.

sad_cry.png 

Min blogg

Så det kan ju knappast bli värre än gårdagen.

Eller?

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

kattlover
0

# 5   Usch, en sån dag du hade!  Till slut måste man ju vara rädd att TV:n ska explodera när man byter kanal eller något.  Hemlis

marieborg
0

Vilken fruktansvärd dag du hade igår, Eva!! Då måste det bli en bättre dag idag Flört Håller tummarna…

Jag har precis haft katterna ute men när de märkte att det var snö och blött så satt sig alla under bordet och tittade, men ute skulle de vara.

Idag har jag båda tvättstugorna mellan 14-18 och ska försöka hinna tvätta all tvätt som nästan upptar hela vårt badrum. Så går det när man missar en tvättid och har en liten sötnos som Maja som har urinläckage. Men det är ju bara att tvätta! Allt för Majsan.

Just nu står Smokey och krafsar på dörren för han vill gå ut igen och Vilda och Lotus följer efter de nya småttingarna. 

Ha en trevlig dag!

essut
0

Vaknade vid 10.30 tiden, det var sent igår. Pontus ligger i fåtöljen och Milou i min säng. Går till köket tillsammans med katterna, dom var så hungriga, fast husse hade varit uppe en bra stund före mig. Nä maten ska komma från mig när jag är hemma tydligen..Kyss En bra dag hoppas jag, inga måsten idag och det är bra.

kattlover
0

# 7   Har Maja fortfarande urinläckage? Hjälpte inte operationen som hon gjorde?

Sidentass
0

God lunch!!

Jag har börjat dagen framför datorn…i vanlig ordning..o nu bär det iväg till affärscentrat snart för att ladda upp med sand, kattmat o torrissar!!

Hawknestgrove
0

Ja, vissa dagar bör man inte stiga upp…. Här är det lugnt i dag, de första flingorna faller. Inte kul……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Imasy
0

själv lekte katterna till halv 3 i natt, så jag är en aaaaaniiing trött idag.

Fast jag fick dagens skratt iallafall nu på förmiddagen. En gammal gammal dam ringde och felanmälde att hennes erotik kanela hade tagit vägen, hon kunde ej se på erotik efter kl 24:00 Flört

kattassen
0

#12 Å stackars tanten… Då får hon väl "erotika" på egen hand efter midnatt så att sägaCool

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

Fniss…..

kattlover
0

Hemlis

JosephineF
0

Hahaha!!

marieborg
0

#12 stackars tant…hi…hi…hoppas du kunde hjälpa henneFlört

#9 Operationen av urinstenarna gjorde att det blev bättre, nu kissar hon nästan bara på sig när hon sover. Förut kunde det komma när som helst. Hon har en nervskada efter aputation av svansen så hon kommer troligtvis aldrig att bli helt bra men hon mår hur bra som helst nu. När hon hade urinstenarna hade hon blod i urinen och svårt att kissa men det märker jag inte av nu ialla fall. Hon är vår första katt och drottningen här hemma och 25 november har hon bott hos oss i tre år. Då blir det kalas.

karins
0

Här har det kommit några snöflingor, men av dom blev det inget på marken. MY OCH Mozart har fortsatt med den nyupptäckta kuliga leken, Hissa upp persiennen och sen låta den falla ner med en smäll!Cool

Nä vissa dagar bör man nog inte gå upp!

evamojje
0

Vill bara meddela att jag hade en mycket bättre dag idag *s* det var nog min fredagen den 13 igår.

Faxlin
0

Men evamojje, vilken fruktansvärd dag.

Skönt dagen varit bättre. men som du skrev, den kunde knappast bli värre. Eller så ska man inte säga har jag fått lära mig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

siberlina
0

godmorgon. morgon stund har  guld  imunn.ha en  jätte bra dag, trots att  det ärkallt  och mörkt ute.

martdat
0

godmorgon! snön ligger vit på taken endast jag är vaken, (känns det som) hatar att kliva upp tidigt,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Klasson
0

Go morgon =) 

Här hadde jag kunnat sova tre timmar till, men min hund börja skälla kl 6i morse.. Morr.. så bara upp =)

Dagen blir förhoppningsvis bra, ska försöka smöra för vetrinären så jag kan få lite billigare hälsoundersökning på skogisen.

kattlover
0

# 17   Vad skönt att det blev bättre efter operationen i alla fall.

siberlina
0

ha en   bra  fredag   alla    på denna kattsajt

Alexej
0

Fredag - sista kraftreserver!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

karins
0

Godmorgon på er alla!

karins
0

Amanda på bilden ovanför har lyckats gå ner 3 kg. Jag tycker hon är värd något riktigt smaskigt nu. Som mest har hon vägt 9 kiloCool Nu väger hon 5 kg!

siberlina
0

amanda   är  fin trots   att  hon är lite rund

karins
0

# Ja fast på bilden ovan tagen i går är hon mindre rund än hon var för ett halvår sedan då hon vägde som mest. Nu rör hon sig lite lättare. och det känns nog bra för henne. Kanske ska tillägga att Amanda är 10 år :-) Och ganska häftig i humöret!

Ankah
0

Hi hi….en fd fet gammal dam med bestämda åsikter. Det låter mycket charmigt! Väldigt söt var hon också, förstås!

karins
0

Stämmer mycke bra…Damen i fråga har konstiga homörsvängningar, annars väldigt charmig!

siberlina
0

min  sotis var  ochså  ganska   rund och  go,

Alexej
0

Finns det sköldpaddor som inte är speciella i humöret?

karins
0

Så sköldpaddor ska ha ett speciellt humör? Då är Amanda en helt normal padda då…

Hawknestgrove
0

Vad gav du henne för mat då? Ester är en liten rulta, väger 4,6 kg och folk tror att hon är gravid! Tilläggas bör, att hon är liten till växten, så hon bör inte väga mer än 3-3,5 kg…

karins
0

Hon har fått samma mat som de andra katterna. Rc torrfoder och vatten. Fast hon har fått en egen skål med mindre mat i. Och så gillar hon inte Ludde, han vill leka men det vill inte Amanda så hon fräser bara åt honom. Så där har hon fått extra motion oxå. Anledningen till att jag kunnat ge henne egen matskål är att hon vägrar äta där Ludde äter…Dom får blötfoder till helgen. ibland kokt fisk eller kyckling…men som sagt mindre mat till Manda…

Ärkefienderna tittar snett på varandra……

Hawknestgrove
0

Ok. Ja, vår lilla esther är matvrak. Nu har det blivit lite viltkött, snälle styvsonen har bidragit med rådjur och Mats med hjort och nu i veckan så blir det älg, så nu kansek hon går ner lite. Hon är inte så där väldigt förstjust i den maten, men den går ner

siberlina
0

godmorgon  på er alla   morgonpigga    och  morgontrötta

Alexej
0

God morgon. Om 4 veckor är det jul!

JosephineF
0

#40 Herregud.. =/

essut
0

Godmorgon.. Är nu uppe för att åka till Stockholm kl 09.30 ska träffa Sarah (mary-kate dotter) där. Måste till Brittiska turistbyrån för att fixa biljetter till min Londonresa. 

Vi har ingen snö kvar här i Kungsör, hoppas det inte finns i Stockholm heller.

Mary-kate
0

Har skickat iväg Sarah för att möta Essut i Stockholm för att shoppa igen. Väntar hem Essuts son som kommer från jobbet  och katter och mamma sover, så allt är lugnt .

Nu skall jag koppla av ett tag.

solweig
0

jag har haft en frukostgäst varje fm.det är  äldsta barnbarnet som vill äta frukost hos oss när han jobbar eftermiddagar. det är kul att han vill hälsa på sin gammla mormor.